مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری شعر علوی امسال در استان علویان خبر داد.

حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : سیزدهمین جشنواره سراسری شعر علوی با حضور شعرا و نغمه سرایان اهل بیت (ع) سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: بر این اساس فراخوان جشنواره تهیه شده و این دبیرخانه با دریافت گونه های شعری بزرگسال، کودک و نوجوان و شعر بومی، نیمایی، سپید و آزاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برداشت از خطبه ها، نامه ها و حکمت های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه و سیره آن بزرگوار در حوزه فرهنگ و عدالت اقتصادی و اجتماعی از موضوعات اصلی این جشنواره است، تصریح کرد: شعر فاطمی با اشعاری از موضوع حضرت زهرا (س) نیز از بخش ویژه این جشنواره است.

وی با بیان اینکه به آثار برتر در این بخش، پس از داوری و انتخاب، جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود، گفت: از شاعران بومی سرای استان مازندران درخواست می شود، همراه با شعر بومی ترجمه فارسی و منابع احتمالی استفاده شده را ذکر کنند.

مدیرکل ارشاد مازندران با اشاره به اینکه آثاری که در جشنواره های گذشته به چاپ رسیده، از گروه داوری حذف می شوند، گفت: در صورت برداشت از موضوعات نهج البلاغه و منابع دینی، ذکر شماره و عنوان خطبه ها، نامه ها و حکمت ها الزامی است.

وی مهلت ارسال آثار به جشنواره سیزدهم را بدون تمدید تا 19 شهریور ماه 93 اعلام و تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره سراسری شعر علویف همزمان با دهه ولایت در مهرماه 93 برگزار می شود.

شاعران و علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به ساری، میدان حضرت امام(ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دبیرخانه جشنواره سراسری شعر علوی و یا به پست الکترونیکی Alavi.sher@yahoo.com ارسال کنند./س


برچسب ها: جشنواره ، شعر ، علوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.