سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در غزه، با تاکید بر اینکه مقاومت قدرت و اراده لازم را برای مقابله با حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه دارد، درباره وقوع فاجعه انسانی هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در غزه، با تاکید بر اینکه مقاومت قدرت و اراده لازم را برای مقابله با حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه دارد، درباره کمبود شدید دارو و وقوع فاجعه انسانی هشدار داد. 

سامی ابوزهری در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: اسرائیل طرحی را برای از بین بردن جنبش حماس در نظر داشت و از ماجرای ناپدید شدن سه شهرک نشینان برای رسیدن به این هدف خود استفاده کرد.

ابهاماتی درباره این ماجرا وجود دارد. اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، اطلاعاتی است که اشغالگران اسرائیلی منتشر کردند. از همان ابتدای اعلام ناپدید شدن این سه شهرک نشین، مقامات این رژیم تهدید جنبش حماس را آغاز کردند. بیست نماینده شورای قانونگذاری فلسطین پس از این ماجرا بازداشت شدند. 

وی افزود: اسرائیل اکنون با حمله به نوار غزه می‌خواهد شرایط را به نفع خود تغییر دهد. هیچ رایزنی برای توافق جدید آتش بس وجود ندارد. ما از ابتدا اعلام کرده بودیم که خواهان ایجاد تنش نیستیم و اشغالگران مسئول بحران کنونی هستند. ما تهدیدات اشغالگران را جدی می دانیم، اما نگرانی درباره این تهدیدات نداریم. ما برای مقابله با هر نوع حمله گسترده اسرائیل به نوار غزه آمادگی داریم. مقاومت قدرت و اراده لازم را برای مقابله با هر حمله ای در اختیار دارد. 

سخنگوی حماس گفت: اشغالگران جنگ روانی گسترده‌ای را علیه ملت فلسطین به راه انداخته‌اند. پیام اخیر گردانهای عزالدین القسام برای اطمینان دادن به ملت فلسطین از یک سو و بازدارندگی در برابر اشغالگران از سوی دیگر بود. ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری متحد هستند. به علت بسته شدن کامل گذرگاه های نوار غزه شاهد فاجعه انسانی واقعی و کمبود شدید دارو و کالاهای اساسی هستیم. 

سامی ابوزهری افزود: دولت توافق ملی به مسئولیتهای خود عمل نکرد. این دولت ادامه دولت رام الله است. این دولت به وظایف خود در نوار غزه عمل نمی کند. ما از عملکرد نامناسب این دولت ناراضی هستیم.

 اگر این دولت در عمل کردن به وظایفش ناکام بماند، جنبش حماس درباره آینده غزه با گروه های فلسطینی گفتگو خواهد کرد. حماس نمی تواند بی توجهی دولت توافق ملی به غزه را نادیده بگیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار