پلیس پاکستان: افغانستان به پناهگاه تروریست ها تبدیل شده است یکی از فرماندهان ارشد پلیس پاکستان مدعی شد شبه نظامیانی که در بسیاری از حملات تروریستی در پاکستان نقش دارند، پناهگاه های امنی در خاک افغانستان برای خود ایجاد کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران «ناصر دورانی» فرمانده نیروهای پلیس ایالت خیبر پختونخوا در مصاحبه با شبکه خبری «جیو» پاکستان گفت: تروریست هایی که در خاک افغانستان مخفی شده اند، از طریق مناطق مرزی به داخل خاک پاکستان نفوذ می کنند.

وی همچنین گفت که این افراد علاوه بر نقش داشتن در حملات تروریستی علیه پاکستان، جرایم دیگری از جمله اخاذی مرتکب می شوند.

این مقام ارشد پلیس پاکستان همچنین گفت: تروریست هایی که به جرم دست داشتن در حملات مختلف در پاکستان دستگیر شده اند، افرادی هستند که از افغانستان به داخل خاک پاکستان نفوذ کرده اند.

ارتش پاکستان اخیرا به دولت افغانستان توصیه کرد نسبت به از بین بردن پناهگاه های تروریست ها و شبه نظامیان طالبان در خاک آن کشور اقدام کند تا عملیات نظامی علیه تروریست ها در مناطق قبایلی پاکستان با موفقیت انجام شود.

دولت و ارتش پاکستان بارها تاکید کرده اند که سرکرده های ارشد گروه غیرقانونی «تحریک طالبان پاکستان» به داخل خاک افغانستان متواری شده اند و از آن کشور حملات تروریستی علیه پاکستان را هدایت می کنند.

با این وجود، دولت کنونی افغانستان که روزهای واپسین خود را سپری می کند و قرار است در آینده ای نزدیک با انتخاب رییس جمهوری جدید، جای خود را به دولت جدید بدهد، تاکنون ادعاهای مطرح شده از سوی پاکستان را بی پاسخ گذاشته است.

ارتش پاکستان از حدود 25 روز پیش عملیات نظامی گسترده ای شامل حملات هوایی و زمینی علیه شبه نظامیان و تروریست ها را در مناطق قبیله ای وزیرستان شمالی آغاز کرده است و تاکنون حدود 400 نفر از تروریست ها در این عملیات کشته شده اند.

دولت پاکستان درشرایطی اقدام به عملیات گسترده نظامی علیه شبه نظامیان طالبان کرده که همزمان، با مشکلات فراوان و چالش های جدی از جمله انتقادهای مخالفان سیاسی، بحران انرژی و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار