فیلم "فرش قرمز" (ردکارپت) با پیشتازی در فروش سعی در میلیاردی شدن دارد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ هفته ای که گذشت برای سینما حال و هوای رمضانی داشت و با اکران تعدادی از فیلم های عید فطر از جمله فرش قرمز رضا عطاران رنگ پرده نقره ای قرمز و پرشور شده بود و در 10 روز اکران، خود را به میلیاردی ها نزدیک می کند.

اما بعد از بازگشت یار دوازدهم تیم ملی از برزیل، سیدجواد هاشمی که به‌عنوان مجری‌طرح پروژه "یار دوازدهم"، هنرمندان را برای این سفر جمع کرده بود، در خصوص حاشیه های این سفر می‌گوید با بودجه شخصی همه را به برزیل برده و گول اسپانسر قبلی را خورده است: «من خانه‌ام را فروختم و با پول شخصی‌ام یک‌سری هنرمند را به برزیل بردم تا کاری را که دوست داشتم انجام بدهم».


در خصوص جشن سینمای ایران نیز اهالی خانه سینما مراسمی را برای آغاز داوری فیلم های بخش مسابقه برگزار کردند و پس از انتخاب اعضاء هیات داوری خانه سینما از سوی اعضا شورای عالی داوری و با انتخاب و معرفی قاسم قلی‌پور به عنوان نماینده هیات مدیره خانه سینما در نهاد داوری این خانه، هیات داوری با ترکیب جدید متشکل از شهره لرستانی، سید مهدی خادم، پدرام اکبری، حمید دهقانپور، قاسم قلی‌پور و ابراهیم حاج علیرضا (نماینده سازمان سینمایی) فعالیت خود را بدون وقفه، همچنان پی‌گرفته است، هیات داوری در نخستین جلسه خود، به اتفاق آرا قاسم قلی‌پور را به دلیل دقت نظر و تجارب ارزشمند پیشین به عنوان رئیس هیات برگزید.

داوری شانزدهمین "جشن خانه سینما" با تقدیر از کیومرث پوراحمد و کنایه‌های این کارگردان به جواد شمقدری آغاز شد و پوراحمد در این مراسم به مدیریت شمقدری اشاره و بیان کرد: آن موقع به آن آقا(رئیس سابق سازمان سینمایی)،‌ می‌گفتیم‌، تو پشت میز نشینی‌، میروی و ما می‌مانیم اما او یک آیه خواند که «همه ما می‌رویم،» من هم می‌دانم همه ما می‌رویم اما ما هم که برویم باز با فیلم‌هایمان هستیم اما تو چی؟ این همه خرابی‌، ویرانی و سرقت ... و اگر چند نفر کارنامه او را بررسی کنند، یک کیفرخواست پرپیمان می‌شود که امیدوارم بشود.

همچنین مدیر موسسه رسانه های تصویری با برگزاری نشست رسانه ای با ارائه آمار و ارقام درباره مسائل مختلف موسسه رسانه‌های تصویری سخن گفت و نظرش را درباره تولید سریال در شبکه نمایش خانگی، تولید فیلم ایرباس توسط نادر طالب‌زاده، احیای فروشگاه‌های محصولات نمایش خانگی، جشنواره‌ی فیلم فجر و... مطرح کرد.


مدیر موسسه رسانه‌های تصویری در پاسخ به پرسش دیگری درباره تولید فیلم «ایرباس» به کارگردانی نادر طالب‌زاده و یک کارگردان آمریکایی که در زمان مدیریت قبلی این موسسه خبرهایی از آن منتشر شده بود، گفت: هیچ اقدام اداری و قانونی در این زمینه صورت نگرفته و صرفا برای تولید این فیلم مذاکراتی انجام شده بود.

وی ادامه داد: برای تولید این فیلم هیچ قراردادی بسته نشده است و موسسه طبیعتا وظیفه‌ای در قبال تولید این فیلم نخواهد داشت. در هر صورت شاید در دوره قبل به ضرورت به سمت تولید فیلم سینمایی رفته شد اما در دوره جدید تولید فیلم سینمایی در تکالیف موسسه رسانه‌های تصویری دیده نشده است.

این مدیر سینمایی افزود: در دوره سی‌وسوم، فعالیت جشنواره فجر کما فی‌سابق در موسسه رسانه‌های تصویری انجام می‌شود اما سیاست‌ها توسط دبیر رأسا انجام خواهد شد و ما هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های کارشناسی نداریم.


در جلسه این هفته شورای صنفی نمایش نیز قرارداد فیلم "خانوم" به کارگردانی تینا پاکروان برای اکران بعد از فیلم "فرشته‌ها با هم می‌آیند"در گروه سینمایی "آزادی" ثبت شد وهمچنین فیلم "آرایش غلیظ" حمید نعمت‌الله هم در گروه "استقلال" پس از فیلم "امروز" اکران می‌شود.

با توجه به این در نشست خبری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اعلام شده بود که فیلم های نوستالژی کودک در رمضان اکران خواهند شد 15 فیلم سینمایی کودکان و نوجوانان از جمله "شهر موش ها"، کلاه قرمزی و سروناز"، "نصف مال من نصف مال تو"، "خاله سوسکه "، "کلاه قرمزی و بچه ننه"، "عملیات مهد کودک"، "گلنار"، "گربه آواز خوان"، "الو الو من جوجوام" و " دزد عروسک‌ها" در ماه مبارک رمضان به صورت فوق العاده در سینماهای "تیراژه"، "آزادی"، "جی" و "فرهنگ" به نمایش درمی‌آیند.






انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، حاشیه ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.