همه را از خود راضی نگه دارید؟!

سعی نکنید همه را از خود راضی نگه دارید زیرا تلاش برای جلب موافقت دیگران ضد اعتماد به نفس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افرادی که می‌خواهند همه از آنها راضی باشند؛ در واقع در تلاشند که خودشان نباشند. 

میل به موافقت دیگران زمانی اتفاق می‌افتد که انسان خود را باور نداشته باشد و از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد. 

انسانها، دارای نگرش‌ها، عقاید، ارزش‌ها و سلایق متفاوتی هستند و فردی که سعی می‌کند همه از او راضی باشند مجبور است در آن واحد ارزش‌ها و باورهای متفاوتی را بپذیرد. این آشفتگی ذهنی و درونی و صرف کردن انرژی فراوان برای اهداف پراکنده و مختلف سبب می‌شود که خود سعی نکنید همه را راضی نگه دارید. 

بر این اساس متین السادات نصری مشاور و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر شما می‌خواهید شخصیت مثبت قابل احترام، با اعتماد به نفس و قاطعی داشته باشید براساس ارزش‌های فکری خودتان و نه برای خوشایند دیگران زندگی کنید تا در سلامت روحی و روانی به سر برید. 

وی افزود: شما می‌توانید که افراد مختلف باورها و ارزش‌های فکری متفاوتی دارند که ممکن است متفاوت و یا حتی متضاد با ارزش‌های فکری شما باشند؛ بنابراین شما بر طبق ارزش‌های خود عمل کنید و افراد دیگر را هم با ارزش‌های خاص خودشان بپذیرید. 

گفتنی است تلاش برای جلب موافقت همه؛ به طور کامل بیهوده و ضد اعتماد به نفس است زیرا همیشه به شک منجر می‌شود. در ضمن انسانهای موفق در زندگی از مخالفت‌های دیگران نگران نخواهند بود.

گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/  

برچسب ها: عقاید ، راضی ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار