سید اسدالله جولایی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 44 نفر زندانی مهریه در کشور وجود دارد که اقلام پرداختی‌ آنها بسیار سنگین است.

سید اسدالله جولایی در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: باید خانواده‌ها فرهنگ و دیدگاه خود را در امر ازدواج فرزندانشان تغییر دهد چرا که به هیچ‌وجه شایسته نیست با عبارت «مهریه را کی داده و کی گرفته است» یک عمر جوان خودمان را بدبخت کنیم بلکه توصیه من این است که جوانان و خانواده‌ها با نگاه به توان مالی و جیب خود مهریه در نظر بگیرند چرا که مهریه عندالمطالبه است و هر زمان زن اراده کند می‌تواند دریافت کند.

وی، پرهیز از چشم و هم چشمی را در این مسئله یادآور شد و افزود: نباید مهریه به عنوان عامل فخر و یا خودنمایی خانواده‌ها قرار گیرد بلکه بهتر است آگاهانه و از روی تعقل در این زمینه تصمیم‌گیری شود و از برخی اقدامات و عواقب نامطلوب مهریه‌های سنگین که حتی شنیده می‌شود از هزار و 10 هزار نیز عبور کرده گرفته شود.

رئیس ستاد دیه کشور، مسلک و مرام دین اسلام را در آغاز زندگی پربرکت در سایه مهریه کم دانست و تصریح کرد: ائمه هدی نیز اعلام کرده‌اند که بهترین مهریه سبک‌ترین آن است اما مهریه زیاد هر چند در آغاز به ذائقه برخی‌ها خوش می‌آید اما در ادامه زندگی آثار مخربی را به همراه دارد که در این زمینه باید مراقب بود.

جولایی ادامه داد: ستاد دیه در 24 سال فعالیت خود توفیقات زیادی را در عرصه‌های مختلف به دست آورده و توانسته به حرکت‌ها و اقدامات کارآمد و موثر دست بزند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، زندانی ، مهریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.