نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای دریاچه ارومیه در صورت بسیج همگانی دور از انتظار نیست.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات فاخر و شاخص زیادی در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دست‌یابی به فناوری انرژی هسته‌ای، هوا و فضا، نانوتکنولوژی و پیشرفت‌های پزشکی در سایه عزم ملی شکل گرفته است، ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه در صورت بسیج همگانی دور از انتظار نیست.

فتاحی با اشاره به اینکه حفظ دریاچه ارومیه از خشکی حتمی به این آمار پرافتخار افزوده می‌شود، ادامه داد: در کشورمان دانش‌پژوهان و پژوهشگران فعال و توانمندی وجود دارد که می‌توان از توانایی آن‌ها حداکثر استفاده را کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پیش‌بینی آثار منفی و مخرب خشکی این دریاچه بر بهداشت محیط و سلامتی مردم به ویژه استان‌های ساحلی منجر به این شد، که برای حفظ این دریاچه چاره‌اندیشی شود.

وی از اینکه عزم ملی برای صیانت از دریاچه و جلوگیری از بحرانی‌تر شدن وضع آن شکل گرفته است، ابراز خشنودی کرد و بیان داشت: امیدوار هستیم برنامه‌ها و اقدامات طبق زمان‌بندی تعریف شده پیش رود.

فتاحی بر ضرورت برپایی کنگره‌های ملی و بین‌المللی برای جلب مشارکت‌های حداکثری مردم تاکید کرد و بیان داشت: به این ترتیب می‌توان از دانش متخصصان خارجی در صورت نیاز استفاده کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دریاچه ارومیه در صورت خشک شدن نه‌ تنها آذربایجان غربی بلکه محیط زیست استان‌های مجاور و مناطق مرزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: بنابراین چنانچه مردم مناطق مختلف کشور برای نجات آن کمر همت ببندند، از طرف دیگر همه ظرفیت‌ها و امکانات خود را در این راستا به کار گیرند، نتیجه مورد انتظار به دست می‌آید/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.