معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پایداری تولیدات بخش کشاورزی و گرایش به اجرای کشاورزی حفاظتی به عنوان یک طرح ملی در اولویت جدی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عباس کشاورز دیروز در بازدید از مزارع شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: ما بیشتر از آن که به فکر تولید محصولات ارگانیک باشیم در صدد تولید محصول غذایی سالم هستیم که در این زمینه اقدامات خوبی در کاهش مصرف سموم در تولید سبزی و صیفی‌جات انجام شده تا همه تولیدات این بخش متناسب با نیازمندی‌ها و ارتقا سطح سلامت جامعه باشد.

وی با یادآوری اینکه دولت یازدهم و وزیر جهاد کشاورزی اهمیت و ضرورت اجرایی شدن کشاورزی حفاظتی را به جد دنبال می‌کند، تصریح کرد: امسال اصلی‌ترین رویکرد ما حرکت به سمت پایداری تولیدات این بخش است تا در حداقل زمان بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را در این حوزه شاهد و ناظر باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ امسال بیشترین میزان خرید تضمینی گندم به دلیل خشکسالی‌هایی که در برخی از استان‌ها رخ داده مربوط به خوزستان، فارس، ‌ایلام و بوشهر بوده و هم اکنون برداشت این محصول در بیش از 13 استان در حال انجام است.

کشاورز، خسارت وارده به مزارع دیم استان اردبیل را از محل خشکسالی بسیار سنگین اعلام کرد و افزود: سعی و تلاش ما بر این است تا در چارچوب رفتار کاری حول چهار محور کاهش مداخلات دولت، روان‌سازی امور، مشورت‌خواهی از کلیه صاحبان اندیشه و محول کردن کارها به تشکل‌های خصوصی اقدامات جدی را انجام دهیم.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تکیه و رویکرد افزایش امنیت غذایی در همه محصولات کشاورزی صرفاً متکی به افزایش عملکرد است، گفت: کشاورزی سرمایه می‌خواهد آن هم سرمایه ارزان که با هیچ بخشی رقابت نمی‌کند و می‌بایست اقتصادی شود و هزینه‌های تولید نیز پایین بیاید.

وی ضرورت به کارگیری تکنولوژی کارآمد را بیان کرد و ادامه داد: دسترسی به آنها آسان و بهره‌وری و هزینه فرآیند در تولید محصولات کشاورزی باید اصلاح شود چرا که ریسک کشاورزی در همه جای دنیا بالاترین است و باید در این زمینه مدیریت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.