نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي وضعیت کیفیت و کمیت آب شرب و سفره‌های آب زیرزمینی اين شهرستان را بدترين وضعيت در استان خواند و خواستار در دستور کار قرار گرفتن مطالعات کارشناسی براي بهر برداری از چاههای فسیلی شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یز د

محمدرضا تابش" در نشست با مديران صنعت آب استان يزد با تشریح کامل اتفاقات رخ داده برای خط انتقال آب به استان یزد و مجموعه پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان مردم، ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش‌های انجام گرفته و جلسات برگزار شده در سطوح عالی و تصمیمات خوبی که اتخاذ شده، شاهد وصل مجدد خط انتقال اب به استان یزد در چند روز آینده باشیم

وي از صبوری و بردباری مردم استان یزد خصوصاً شهرستان اردکان که از لحاظ کمیت و کیفیت آب شرب، بدترین شرایط را در بین شهرستان‌های استان دارد و با درک وضعیت خاص کشور از هرگونه تنش و تشنجی که اسباب سوء استفاده بدخواهان نظام را فراهم آورد، خودداری کردند تشکر و سپاسگزاری نمود.

نماینده مردم اردکان از مسئولان و مردم خواست تا پیرو تذکرات مداوم از چند سال پیشتر تاکنون، نسبت به مصرف بهینه آب و جلوگیری از اسراف و تبذیر این نعمت بی بدیل الهی و ممانعت از هدر رفت آن اقدامات اساسی و ثمربخشی انجام دهند.

تابش همچنین با اشاره به کیفیت و کمیت بسیار نامطلوب سفره‌های آب زیرزمینی در اردکان و خشک شدن قنواتی که بعضا از 70 کیلومتری آب را به اردکان انتقال می‌دادند و آبدهی کم چاه‌ها موجود، خواستار بررسی کارشناسانه و تامین آب شرب با کیفیت، خارج از حوزه شهرستان و حفر چاه‌های فسیلی شد.

وی بر خرید چند دستگاه آب شیرین کن برای تامین آب شرب مردم در مواقع اضطراري و پیش‌بینی افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب موجود برای مقابله با بحران‌های احتمالی تاکید نمود.

نماینده اردکان از تلاش مجموعه مسئولان استان و شهرستان در زمینه تامین و توزیع آب شرب قدردانی كرد و و خواستار ارایه برنامه‌ها و راهنمایی‌های عملی برای فایق آمدن بر مشکل کم آبی در استان شد.

"محمدرضا حاتمی" مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز با اشاره به احداث منابع ذخیره آب در روستاهای شهرستان اردکان، این اقدامات از جمله اخذ اعتبار جداگانه 700 میلیون تومانی توسط نماینده اردکان برای احداث مخازن ذخیره آب را ثمر بخش دانست.

"علي اسلامي" مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان هم با بیان این که حوادث رخ داده امری نامیمون و نامبارک بود، در عین حال آن را دارای برکاتی دانست که توجه بیشتر و ایجاد حساسیت افزون‌تر در بین مسئولان در خصوص وضعیت آب استان یزد را از آن جمله برشمرد.

وي عنوان كرد: در این چند وقت بیش از 20 حلقه چاه در حال حفر یا تجهیز است تا کمبود آب به نحوی جبران شود که چند حلقه چاه آن در اردکان حفر شده است.

اسلامی خواستار اجرایی شدن شبکه دوم آب شرب در سطح شهرهای استان برای مقابله با اتفاقات غیرمترقبه احتمالی شد../س

برچسب ها: بحران ، اب ، در ، اردکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.