رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوت و تصویرو گوشی تلفن همراه با اشاره به معرفی چند شرکت برای واردات گوشی تلفن همراه گفت: واردات این کالا نباید انحصاری شود و شرایط باید به گونه‌ای باشد که اگر شرکت دیگری نیز شرایط واردات کالا را داشته باشد، بتواند اقدام کند.

ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوت و تصویرو گوشی تلفن همراه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به معرفی چند شرکت برای واردات گوشی تلفن همراه گفت:واردات این کالا نباید انحصاری شود وشرایط باید به گونه ای باشد که اگر شرکت دیگری نیز شرایط واردات کالا را داشته باشد بتواند اقدام کند.

وی افزود:دولت باید کار اصناف را به این بخش واگذار کند تا قیمت ها در بازارساماندهی و  متعادل شود.

درستی در ادامه با اشاره به تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در ادامه گفت: در حال حاضر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه 6 درصد است و واردکننده باید 8 درصد هم مالیات بر ارزش افزوده بپردازد که با احتساب مخارج 17 درصد می شود.

رییس اتحادیه صوت و تصویر افزود: با این شرایط اگر تعرفه واردات صفر شود هم قاچاق کاهش میابد و هم در آمد دولت افزایش پیدا می کند.

درستی تاکید کرد: در حال حاضر قاچاق گوشی هایی با قیمت 500 هزار تومان سود آور نیست اما قاچاق گوشی هایی با قیمت بالاتر بیشتر شده است.

وی با اشاره به  واردات کیلویی موبایل به کشور گفت:اگر تعرفه اصلاح شود این گونه مشکلات درواردات نیز حل می شود.
 
* واردات 100 تن گوشی تلفن همراه در دو ماه

بر اساس این گزارش بر اساس آمار گمرک  در دوماهه نخست سال جاری 100  تن گوشی تلفن همراه به ارزش 42 میلیون دلار به کشور وارد شد.

 این میزان واردات از نظر وزنی 55.19 درصد و از نظر ارزشی 168.97 درصد افزایش را نشان میدهد.

امارات متحده عربی،جمهوری کره و چین سه کشور مبدا واردات گوشی تلفن همراه در مدت یاد شده هستند.

این گزارش می افزاید:قیمت هر کیلو گوشی تلفن همراه وارداتی 436.5 دلار است.
 
یک حساب سر انگشتی  نشان دهنده سود زیاد وارد کنندگان گوشی تلفن همراه به کشور است در جاییکه قیمت یک گوشی تلفن همراه به نوع امکانات و اپلیکیشن ها و مدل آن و حتی نرم افزار های جانبی نصب شده بر آن وابسته است با این حال وارد کنندگان از واردات این کالا سود سرشاری کسب می کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، گوشی ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۲ تير ۱۳۹۳
گوشیو مگه کیلویی میفروشن که وارداتشو به تن حساب میکنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۶:۰۸ ۲۲ تير ۱۳۹۳
چدوداٌ سه سالی است واردات گوشی های آیفون و آندروید و ....... در انحصار است و هر گوشی موبایل را با دو میلیون تومان سودی نامشروع برای چندنفر ، به دست مصرف کننده می رسید که نود درصد سود دو میلیونی در اختیار اولین خریدار از خارج کشور می باشد حرام خوری تا چه قدر و تا کی و تا کجا متاسفانه آنهم چه کسانی فکر می کنند مردم نمی دانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ تير ۱۳۹۳
پ ن پ می خوای اقازاده ها کاسه گدایی دست بگیرن
آخرین اخبار