وی عمده کالاهای ترانزیت شده را لوازم برقی، نفت، گازوئیل، هیدروكربن، ماشین آلات مكانیكی، اتومبیل، كامیون، تریلر، لوازم یدكی كامیون، سیب زمینی، گردو، بادام، پسته، آلو، چدن و آهن قراضه، گوسفند و پوست گوسفندی نمك زده و سیگار برشمرد.
عرب باغی تصریح کرد: این کالاها به کشورهای ترکیه، سودان، پاكستان، گرجستان، مصر، امارات متحده عربی، ارمنستان، عراق، جمهوری مولداوی، ازبكستان، آلمان، فدراسیون روسیه، تركمنستان، اكراین، آذربایجان، قزاقستان، افغانستان و منطقه آزاد كیش، منطقه ویژه سهلان، منطقه ویژه بندرامام خمینی و سایر مناطق ترانزیت شده است.
عرب باغی به اهمیت ایجاد مسیرهای ارتباطی حمل و نقلی جدید در این منطقه اشاره کرد و گفت: بررسی های اولیه برای فعالسازی کریدور جدید ارتباطی از مسیر جلفا نخجوان قارص در حال انجام است که در صورت تحقق این امر و دسترسی نزدیکتر به ترکیه و اروپا شاهد تحولی اساسی در ارتباطات حمل و نقلی این منطقه و کشور خواهیم بود.
وی تامین و گسترش زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و اصلاح قوانین حمل و نقلی و توجه ویژه به نقش مناطق آزاد در صادرات مجدد کالا برای ایجاد ارزش افزوده در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور را از اهم عوامل رونق بیش از پیش ترانزیت دانست.
عرب باغی ارزش ترانزیت خارجی 7000 میلیارد ریالی و تولید 3000 میلیارد ریالی و صادرات 106 میلیون دلاری کالاهای تولیدی منطقه آزاد ارس در طول سال گذشته را یادآور شد و گفت: مناطق آزاد ایران و بخصوص منطقه آزاد ارس با موقعیت استراتژیک ، پیشینه کهن در تجارت و بازرگانی بهترین مناطق برای ارتقاء جایگاه ایران در حوزه حمل و نقل بین المللی هستند.