معاون رئیس جمهوری امریکا روز شنبه با رئیس جمهوری اوکراین تلفنی گفت و گو کرده و کشته شدن 30 نظامی این کشور را به وی تسلیت گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، معاون رئیس جمهوری امریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین کشته شدن سربازان اوکراین را در درگیری با جدایی طلبان طرفدار روسیه، به وی تسلیت گفت.

"جو بایدن"، معاون "باراک اوباما"، رئیس جمهوری امریکا روز شنبه با پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین تلفنی گفت و گو کرده و کشته شدن 30 نظامی این کشور را به وی تسلیت گفت.

 بایدن همچنین از تلاش‌های کیف در مذاکره با جدایی طلبان و دست یابی به آتش بس با آنان، استقبال کرد.

در بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرد، آمده است معاون رئیس جمهوری امریکا همچنین اعلام کرد واشنگتن به رایزنی های دیپلماتیک خود با شرکایش ادامه می دهد تا در صورت ادامه یافتن انتقال تجهیزات و سلاح سنگین به جدایی طلبان از سوی روسیه، مسکو بهای اقداماتش را بپردازد.

پوروشنکو نیز در این تماس تلفنی، طرف امریکایی را از جدید ترین حملات جدایی طلبان و استفاده آنان از سلاح های سنگین علیه نیروهای اوکراینی، مطلع کرد.

این در حالی است که "ویکتوریا نولند"، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور اروپا روز چهارشنبه گذشته و در برابر سناتورهای این کشور اعلام کرده بود در صورتی که مسکو به روابط خود با جدایی طلبان شرق اوکراین پایان ندهد، واشنگتن آماده است تا به زودی تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار