سیستم هوشمند و مکانیزه تماس با مشترکان مناطقی که عملیات قطع گاز در آنجا انجام می شود در کلان شهر شیراز طراحی و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس گازرسانی شرکت گاز استان شیراز که مسوولیت اجرای این طرح را نیز بر عهده دارد، گفت: این سیستم از طریق زیرساخت سیستم اطلاعات جغرافیایی (G.P.S) طراحی و راه اندازی شده که در نوع خود در بین شرکتهای گاز استانی و سازمانهای آب و برق بی نظیر است.

کشکولی ادامه داد: این دستاورد مهم و ارزشمند در این مرکز بدلیل وجود زیرساخت و بستر GIS و ارتباط آن با برنامه امداد مکانیزه 194 میسر شده است.

وی بیان کرد: در این برنامه ابتدا منطقه و تعداد مشترکان قطع گاز روی نقشه GIS با نودگذاری روی شبکه گاز یا با ایجاد محدوده بوسیله تریل مشخص می شود و سپس تلفن آنها از طریق برنامه GIS به برنامه مکانیزه امداد متمرکز 194 ارسال می شود.

این مسوول افزود: این سیستم 24 ساعت پیش از شروع عملیات قطع گاز، به صورت اتوماتیک با مشترکان خود در تماس تلفنی یک پیام از پیش تعیین شده برای اطلاع رسانی آنها پخش می کند تا مشترکان با آمادگی قبلی تمهیدات لازم را برای قطع گاز در پیش بگیرند.

رئیس گازرسانی شیراز ادامه داد: این اطلاع رسانی علاوه بر پخش اطلاعیه از طریق صدا و سیما خواهد بود و امکان اطلاع رسانی از طریق پیامک نیز میسر است.

وی گفت: در مواقع بحران می توانیم هر نوع اطلاع رسانی به مردم را از طریق این برنامه انجام دهیم و حتی دیگر ارگانهای خدماتی نیز در صورت تمایل می توانند از این سرویس برای اطلاع رسانی به مردم با تقبل هزینه برای مقاصد خدماتی خود استفاده کند.

کشکولی جلوگیری از اشغال خطوط تلفن E1 واحد امداد 194 بوسیله تماسهای مکرر مردم در هنگام قطع گاز و بحران را از دیگر مزیتهای این برنامه دانست و افزود: این امر ظرفیت پاسخگوئی کاربران فعلی را تا 240 خط (معادل 60 برابر سرعت فعلی کاربران بدون افزایش نیروی انسانی) افزایش می دهد.

کشکولی ابراز امیدواری کرد که با ارتقای سیستم مکانیزه مرکز پیام امداد 194 و GIS بتوان گامهای موثری در بهبود کیفیت خدمات رسانی به مشترکان برداشت.
 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.