رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اقدامات این سازمان در سامان‌دهی نیروهای انسانی در خصوص پیوست‌نگاری فرهنگی، گفتمان‌سازی پیوست‌نگاری فرهنگی را از اولویت‌های کاری این سازمان عنوان کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نخستین کارگاه غیرحضوری پیوست‌نگاری فرهنگی که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: مطالبه زمین مانده مقام معظم رهبری نسبت به اینکه همراه با هر طرح کلان ملی باید یک پیوست فرهنگی نیز وجود داشته باشد، باعث شد بسیج اساتید نشست پیوست‌نگاری فرهنگی را برای اجرایی شدن مطالبه رهبری برگزار کند.

وی افزود: کشور ما یک کشور دینی و انقلاب ما نیز یک انقلاب دینی است به همین خاطر روح حاکم بر انقلاب، جامعه و سیاست‌های کلان باید دینی باشد.

صلاحی تصریح کرد: با توجه به اینکه گستره زیادی از اساتید بسیجی و ارزشی در دانشگاه‌های کشور تحت پوشش بسیج اساتید وجود دارند بر آن شدیم تا برای انجام مطالبه رهبری کارگاه پیوست‌نگاری فرهنگی را به وجود آوریم.

رئیس سازمان بسیج اساتید پیرامون اهداف برگزاری چنین نشستی گفت: درباره بحث پیوست‌نگاری فرهنگی بسیج اساتید در ابتدا به دنبال گفتمان‌سازی این موضوع است بدین صورت که هر اقدامی در کشور با یک حرکت فرهنگی همراه باشد که اگر به درستی انجام شود اثرات مثبت فرهنگی خود را به جا خواهد گذاشت.

تفهیم بحث پیوست‌نگاری فرهنگی به مدیران بدین صورت که هر اقدامی اثرات فرهنگی خاص خود را دارد در اولویت کاری بسیج اساتید است.

سهراب صلاحی پیرامون ساماندهی نیروهای انسانی در این خصوص گفت: سامان‌دهی نیروهای انسانی بدین‌خاطر است که برای پروژه‌های بزرگ کشور در هر حوزه‌ای ناظران فرهنگی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیج اساتید پیگیر این موضوعات است و امروز نیز در چهارده استان به صورت غیرحضوری و ویدئو کنفرانس بحث پیوست نگاری فرهنگی آغاز به کار می‌کند.

صلاحی خاطرنشان کرد: در اجلاس سراسری بسیج اساتید در مشهد مقدس بر آنیم تا کارگاه تخصصی پیوست‌نگاری فرهنگی را شکل دهیم تا به این کار عمق ببخشیم و در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی که ارائه یک الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت و در آخر ساخت تمدن نوین اسلامی است قدم برداریم.

وی پیرامون همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص گفت: بحث پیوست‌نگاری فرهنگی در رابطه با شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هیچ ارتباطی به مباحث کلان وزارت علوم ندارد البته وزارت علوم نیز مانند دیگر دستگاه‌های کشور بحث پیوست‌نگاری مرتبط با خود را دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید در پایان اظهار داشت: البته در سند تحقق دانشگاه اسلامی که از سوی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تدوین شده بحث پیوست‌نگاری فرهنگی به طور کامل ذکر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار