امسال بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای خراسان جنوبی در نظرگرفته شده است.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

اختصاص بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خراسان جنوبی

امسال بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای خراسان جنوبی در نظرگرفته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری برای استان بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده است، گفت: چنانچه بانک‌های عامل و سایر دستگاه‌های مربوطه تلاش کنند این اعتبار تا آذرماه سال جاری جذب شود، امکان دارد که کمیته امداد 50 درصد این اعتبار را افزایش دهد.

امید با اشاره به اینکه در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ جزء ضروریات است، افزود: اما این سرمایه‌گذاری‌های بزرگ هم زمان‌بر است و نیازمند سرمایه‌های کلان و بنابراین حمایت از طرح‌های کوچک اشتغال یک نیاز ضروری در این نوع استان‌ها است.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حال حاضر رسالت این نهاد کمک به مشاغل کوچک و زودبازده است، تصریح کرد: امسال دو میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بانک های عامل برای ایجاد طرح های اشتغالزایی کمیته امداد پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: شورای عالی کشور نیز شکل‌گیری اشتغال‌های کوچک را در دستور کار خود قرار داده و قرار شده که منابع جدیدی از طرف دولت به این بخش تعلق بگیرد.

امید با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه های مختلف فعالیت های کمیته امداد به خصوص در امر خودامدادی جزء استانهای برتر کشور بوده خاطر نشان کرد: کمیته امداد خراسان جنوبی در زمینه توانمندی خانواده های تحت حمایت بیش از سقفی که مرکز تعیین کرده اعتبار جذب و اشتغالزایی کرده است.

وی گفت: در ابتدای تأسیس کمیته امداد، رهبر کبیر انقلاب در دیدار با شورای مرکزی این نهاد سه نکته اساسی را برای آن‌ها تعیین کردند.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به روستاییان و مناطق محروم کشور، اتکا بیشتر به کمک‌های مردمی و حرکت به سمت خودکفایی مددجویان از جمله این نکات بوده است، افزود:امروز بعد از گذشت سی سال از تأسیس کمیته امداد هنوز این نکات به عنوان منشور حرکتی برای این نهاد قرار دارد.

امید با اشاره به اینکه در حال حاضر 75 درصد خدمات امداد در روستاها است، گفت: در این رابطه برخی از خدمات کمیته امداد انحصارا در روستاهای استان انجام می شود.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره)با بیان اینکه در حال حاضر30 درصد کمک‌های امداد به محرومان در سطح کشور از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: راه اندازی مراکز نیکوکاری در سطح کشور حرکتی است در راستای منویات و فرمایشات رهبر کبیر انقلاب که تاکنون تحقق یافته است.

امید با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر خودکفایی مددجویان از ابتدای شکل گیری این نهاد در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: طی سه سال گذشته بیش از 300 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد از چرخه حمایتی این نهاد خارج و خودکفا شده‌اندکه با خارج شدن این افراد از چرخه کمیته امداد کمک بزرگی به اقتصاد کشور شده است.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور همچنین گفت: این نهاد آمادگی دارد که در طرح های سرمایه گذاری بزرگ خراسان جنوبی نیز همکاری کند اما در اصل رسالت امداد توجه به مشاغل کوچک است.

امید به ظرفیت های صنایع دستی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون حدود 20 درصد از فرش دستبافت تولیدی مددجویان کمیته امداد کشور توسط مددجویان این استان تولید می‌شود و با توجه به اینکه فرش این استان دارای قدمت طولانی و کیفیت مناسب است، این نهاد آمادگی دارد این صنعت را در استان توسعه دهد.

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور همچنین خاطر نشان کرد: کمیته امداد این ظرفیت را دارد که تعداد فرشبافان این استان را به 20 هزار نفر گسترش دهد و پایگاه مشخصی برای تولیدات مددجویان راه اندازی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.