مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان از تحت پوشش گرفتن 65 درصد از جمعیت استان توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،علی اصغر دادخواه در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان حدود 65 درصد از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند که این مقدار برابر 3 میلیون و 530 هزار نفر از جمعیت استان است.

وی پرداخت حقوق مستمری بگیران سازمان تامين اجتماعي را عمده هزینه این سازمان برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه هیچ بدهی به بازنشستگان و مستمری بگیران نداریم و حتی این عزیزان حقوق خود را یک ماه زودتر دریافت می کنند.

دادخواه از اجرایی شدن طرح کارت هوشمند درمان از اول مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: این کارت به جای دفترچه های بیمه در اختیار افراد تحت پوشش قرار می گیرد و در ابتدا، این طرح در بیمارستان های شریعتی و غرضی و درمانگاه های دولتی اجرا خواهد شد.

وی در رابطه با مشکلات بیمه کارگران ساختمانی به تلاش های فراوان سازمان بیمه در راستای اصلاح قانون بیمه کارگران اشاره کرد و گفت: علی رغم تلاش های فراوان، اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی باید از طریق نمایندگان مجلس پیگیری شود.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای بیمه شدن مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: برای افراد آموزش دیده فنی و حرفه ای 86 هزار کارت مهارت صادر شده است که برای 50 درصد از این افراد، برابر با 145 هزار نفر بیمه صادر شده است.

علی اصغر دادخواه به بیمه زنان روستایی و زنان سرپرست خانوار بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: این زنان با ده سال سابقه در سن 55 سالگی بازنشسته می‌شوند و تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی سازمان اتوبوسرانی استان را یکی از بدهکاران اصلی به تامین اجتماعی برشمرد و ابراز کرد: بنا بر قراری که با شهرداری اصفهان و سازمان تامین اجتماعی گذاشته شده است شهرداری متعهد شده است زمینی را که در جوار سالن اجلاس سران است را به ازای بدهی 13 ساله سازمان اتوبوسرانی جهت ساخت بیمارستان اختصاص دهد.

انتهای پیام./ز

برچسب ها: اصفهان ، کارت ، هوشمند ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.