برنامه «سی ماه» كه به معرفی و زندگینامه 24 بانوی شهیده انقلاب اسلامی می پردازد، از سه شنبه 17 تیر به روی آنتن شبكه دو رفت.

به گزارشبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، برنامه «سی ماه»  كه به معرفی و زندگینامه 24 بانوی شهیده انقلاب اسلامی می پردازد، از سه شنبه 17 تیر به روی آنتن شبكه دو رفت.

محمد رفعتی با اعلام این خبر گفت: این مستند نمایشی به زندگی 24 بانوی شهیده می پردازد كه در 30 قسمت به صورت كاملاً نمایشی پخش می شود. چند دانشجو كه به دنبال مطالبی برای تحقیق خود هستند، قصد دارند رمانی درباره زندگی بانوان شهیده انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآورند. در این مستند به روایت مراحل اینکار از مرحله مقدماتی و اولیه این تحقیق تا مصاحبه با بستگان آن بانوان شهیده، می‌پردازد.

تهیه كننده این برنامه خاطرنشان كرد: در برنامه روز یكشنبه 22 تیر به شهیده فاطمه جعفریان دهنوی می پردازد. شهید جعفریان متولد 1338 در اصفهان بود و در سال 1356 در تبریزی= به دست نیروهای ساواك ترور شد و هم اكنون در بهشت زهرا(س) مدفون است. در مورد نحوۀ شهادت «شهید فاطمه جعفریان» به دو سند برمی خوریم: در سند اول که مربوط به ساواک است و بعد از پیروزی انقلاب بدستمان رسیده، آمده است: «در حین دستگیری همسر مرتضی، خواهر ابراهیم جعفریان به نام فاطمه جعفریان و با نام مستعار زهره، وی قصد پرتاب نارنجک و بمب به سوی مأموران را داشت که در تیراندازی متقابل از پای در آمد.» و در سند دوم آمده: ««در ساعت 18 روز 31/2/36 (1356 هجری شمسی) فاطمه جعفریان دهنوی عضو مسلح، متواری و در تبریز در خیابان ششگلان، کوچه توفیق، در بند یخچال، مورد شناسایی واقع و پس از اخطار ایست توسط مأموران بومی بر اثر انفجار نارنجک در دست خود معدوم گردید و وسایل و مدارک موجود در منزل مشارو الیها طی صورت جلسه ای ثبت شد».

از همكارانی كه با این برنامه همكاری دارند می توان به علی ابدالی (كارگردان) و مجید حبیبی و محمد رفعتی (تهیه كنندگان) اشاره كرد.

«سی ماه » كاری از گروه معارف شبكه دو سیماست كه هر روز ساعت 19:15 به روی آنتن شبكه می‌رود.


انتهای پیام/ اس
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.........
۰۴:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخر کدوم؟؟؟ در اثر تیرساواک یا انفجار نارنجک در دست خود ؟؟؟ چون مسلما کسی که با ماده ی منفجر تو دست خودش کشته بشه به درجه ی رفیع شهادت نمیرسه پس دو سند متناقض هست