به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، مهارت ها در هر شغل و کاری متفاوت است مخصوصا مشاغلی که نیاز به مهارت های فنی دارد و کارجویان باید یکسری از این مهارت ها را در حین کار یاد بگیرند.
مهارت هایی که به طور کلی در کار به آنها نیاز داریم مهارت هایی هستند که کارجویان باید روی آنها تمرکز کنند تا با تقویت این مهارت ها در خودشان بتوانند فرصت های شغلی بهتری داشته باشند.
همچنین این مهارت ها باعث بهبود بخشیدن به فرآیند انجام کارها و عملکرد کاری هم می شود.
مهارت ارتباط برقرار کردنروابط عمومی خوب نیاز هر شغل و تجارتی است. هر چقدر که روابط عمومی بهتری داشته باشیم در جذب مشتریان هم موفق تر هستیم. مهارت هایی که برای برقراری ارتباط می توانیم از آنها استفاده کنیم مهارت های گفتاری و نوشتاری هستند.
مثلا روابط عمومی خوب در گفت و گو با دیگر تجارت ها و یا در ملاقات ها و جلسات کاری و همچنین برقراری ارتباط با دیگر تجارت ها از طریق ایمیل، فکس و... جزء مهارت هایی است که باعث می شود با استفاده از آن ها به کار خود هم وسعت دهیم.
مهارت برقراری ارتباط کمک می کند تا با دیگر همکاران و حتی مشتریان بهتر بتوانیم همکاری کنیم و جزء یکی از مهمترین مهارت هایی است که کارجویان باید از آن بهرمند شوند.
مهارت استفاده از نرم افزارهامهارت های کامپیوتری و تسلط بر نرم افزارهای مختلف از جمله مهارت های مهمی هستند که باید کارجویان بر آنها تسلط داشته باشند.
شرکت های مختلف اغلب تسلط بر نرم افزارهای گوناگون را جزء شرایط کاری می دانند مثلا تسلط بر اینترنت و یا نرم افزارهایی مثل ورد، اکسل، پاورپوینت و... جزء مهارت های مهم هستند.
مهارت های کامپیوتری جزء مهارت های کلی در هر تجارتی است و تمام اعضای تیم کاری باید این مهارت ها را داشته باشند تا بتوانند بهتر کار کنند. البته یکسری از نرم افزارها تخصصی هستند که به نسبت کار و شغلی که داریم باید آنها را یاد بگیریم مثل برنامه نویسی و یا نرم افزارهای آماری که باید به تناسب موقعیت شغلی که داریم آنها را یاد بگیریم.
مهارت ریاضی و کار با اعدادهر تجارت و صنعتی از علم محاسبات و ریاضی استفاده می کند. مثلا برای امور مالی در یک شرکت از ریاضی استفاده می شود یا برای دریافت و پرداخت، خرید و فروش محصولات و خدمات همچنین برای برنامه ریزی ها در کار و ارزیابی عملکرد کاری و عملکرد کارمندان در همگی اینها از علم ریاضی استفاده می شود.
بنابراین محاسبه کردن و کار با اعداد و ارقام جزء مهارت های مهمی است که کارجویان باید روی آنها تمرکز کرده و این مهارت را در خود تقویت کنند. مهندسان و پژوهش گران جزء شاغلینی هستند که حتما نیاز به این مهارت دارند چون برای انجام کارهای روزانه در شغل خود همچنین برای طراحی و فرمول محاسبات و پیش بردن کار این مهارت به آنها کمک می کند.
مدیران هم باید در علم ریاضی و محاسبات تسلط کافی داشته باشند مثلا برای بودجه بندی و بورس و سهام و... این مهارت مورد نیاز مدیران نیز هست.
مهارت همکاری با دیگر کارمندانهمکاری در یک تیم و تعامل داشتن با اعضای تیم از مهمترین مهارت هایی است که کارجویان باید آنها را یاد بگیرند. روحیه ی کاری بالا و توانایی کار در یک تیم مهمترین نیاز هر کارجویی است.
افرادی که در یک تیم با یکدیگر همکاری می کنند ایده ها و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار می دهند و در کار روزانه از فعالیتهای یکدیگر استفاده می کنند تا کار را پیش ببرند.
نیاز هر تجارتی در هر زمینه ای که فعالیت می کند مثلا تولید و یا توزیع کالاها و محصولات زمانی با کیفیت بالا ارائه خواهد شد که یک تیم کاری موفق وجود داشته باشد و این تیم کاری زمانی موفق خواهد بود که بتواند در کنار اعضای دیگر همکاری کند.
مهارت یادگیری در کاریاد گرفتن در کار هیچ گاه نباید متوقف شود و کارجویان و کارمندان دائما باید در حال یادگیری مهارت و تکنیک های جدید در کار باشند چون یادگیری روش های جدید در کار کمک می کند که یک تجارت در رقابت موجود بین شرکت ها موفق شود بنابراین تیم کاری باید در حال یاد گرفتن و به روز کردن دانش خود باشد و بتواند مهارت های جدیدی را در کار یاد بگیرد که به پیشرفت آن تجارت کمک کند.
مهارت مقابله با چالش هاچالش ها و مشکلات کاری ممکن است در هر تجارتی وجود داشته باشد حتی در بهترین شرکت ها و تجارت ها هم چالش و مشکلات کاری وجود دارد بنابراین توانایی و مهارت مقابله با چالش ها و مشکلات و حل آنها جزء مهارتهای مهمی است که کارجویان به آن نیز دارند.
تکنیک حل مشکلات و چالش ها در هر تجارتی باعث می شود که مشکلات کاری کمتری به وجود بیاید و این مهم ترین مهارت برای هر کارجویی است.
انتهای پیام/