برنامه زنده و گفت و گو محور مجله آفریقا "ی سیمای فرانسوی شبکه سحر به حضور نظامی فرانسه در کشورهای آفریقایی می پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، برنامه زنده و گفت و گو محور " مجله آفریقا ") به تهیه کنندگی جلیل مقدادی( که سه شنبه ها از سیمای فرانسوی این شبکه به روی آنتن می رود، در جدیدترین قسمت خود به موضوع " فرانسه و عملیات سوال برانگیز نظامی در کشورهای آفریقایی " خواهد پرداخت.
 
این برنامه که  به سبک برنامه های میزگرد تولید می شود از حضور کارشناس در استودیو سود می برد. تیجانی لاوالی کارشناس این برنامه است که محورهای این برنامه از قبیل؛ آیا فرانسه به دنبال ایجاد جبهه های جدیدی در افریقاست؟، آیا سیاستهای افریقایی فرانسه همواره بر حضور نظامی است؟، آیا رقابت های اقتصادی با دیگر بازیگران بین المللی فرانسه را به آفریقا مرتبط می کند؟، کارنامه حضور نظامی فرانسه را در کشورهای افریقایی چگونه می توان ارزیابی کرد؟، آیا دولت های فرانسه با بحران سازی و مداخله نظامی در افریقا به دنبال مشروعیت داخلی هستند؟ و ... را مورد بررسی قرار خواهد داد.
 
" مجله آفریقا " شامل بخش های مختلفی است که از میان آنها می توان به پخش گزارش و تصاویر مربوط به موضوع برنامه، گفت و گوی مجری با کارشناس و پخش وله اشاره کرد. لیلا مظهری به عنوان مجری با کارشناس برنامه به گفت و گو می پردازد. احمد نخستین مترجم همزمان این برنامه زنده است و مهشید حاجی ستوده دستیار تهیه کننده و فرید ارس خانی تدوینگر برنامه " مجله آفریقا " هستند.
 
برنامه زنده " مجله آفریقا " سه شنبه 24 تیر از ساعت 11:25 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر برای مخاطبان فرانسوی زبان شبکه برونمرزی سحر پخش خواهد شد.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار