رئیس اداره ثبت احوال چالوس از صدور یک‌ هزار و 126 قطعه کارت هوشمند ملی در شهرستان چالوس خبر داد.

شعبان‌علی ردایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : در حال حاضر این کارت برای افرادی‌ که به سن 15 سال رسیده‌اند و شناسنامه آنها به‌ تازگی عکس‌دار شده و یا تاکنون نسبت به أخذ کارت ملی اقدام ننموده‌اند صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: از تمام افرادی که شرایط ذکر شده را دارند و افرادی که به‌ نوعی مشخصات سجلی آنها تغییر یافته است تقاضا داریم برای ثبت نام کارت هوشمند ملی با مراجعه به سایت WWW.ncr.ir ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره ثبت احوال چالوس به تشریح عملکرد سه ساله این اداره در سال‌ جاری پرداخت و گفت: در طول سه ماهه نخست سال جاری 332 ولادت به ثبت رسید که برابر سه ولادت در هر شبانه‌روز در شهرستان چالوس است.

وی اذعان داشت: به دلیل پیگیری‌های خوب و پوشش مناسب جمعیتی اداره ثبت احوال چالوس این اداره توانست 100 درصد از ولادت‌ها را در موعد مقرر به ثبت برساند.

ردایی، وفات ثبت شده در این مدت را 149 واقعه اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به همکاری تنگاتنگ پزشک قانونی، بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت، دهیاران روستاها و آرامستان‌های سطح شهرستان 99.3 درصد از وقایع وفات نیز در موعد مقرر به ثبت رسید.

این مسئول ابراز داشت: ثبت به‌موقع و دقیق وقایع ولادت و وفات نتیجه تشکیل به‌موقع جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان چالوس و پیگیری پرسنل ثبت احوال چالوس و تمام دستگاه‌های اداری در سطح شهرستان است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان چالوس اعلام داشت: در سه ماهه نخست سال ‌جاری 400 واقعه ازدواج و 96 واقعه طلاق نیز در این اداره به ثبت رسید.

ردایی در پایان اظهار داشت: وقایع ازدواج در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 6.4 درصد افزایش داشته است./ز

برچسب ها: صدور ، کارت ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.