مطلق، از کاهش 75 درصدی میزان مرگ و میر مادران باردار و 66 درصدی مرگ نوزادان به دلیل گسترش خدمات مناسب بهداشتی و درمانی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمداسماعیل مطلق رئیس اداره خانواده جمعیت، مدارس و سلامت وزارت بهداشت امروز 23 تیر در مراسم روز جهانی جمعیت با بیان اینکه همایش روز جمعیت از سال 1372 به عنوان یک برنامه جهانی هر ساله برگزار می‌شود که در آن تمام سیاست‌گذاران، رجال مذهبی و دست‌ اندرکاران برنامه سلامت باروری شرکت می‌کنند. 

وی گفت: مراسم روز جهانی جمعیت یادآور سال‌ها تلاش و کوشش تمام دست اندرکاران دخیل در این حوزه است. 

وی افزود: با تلاش شما عزیزان توانسته‌ایم میزان مرگ مادران باردار را تا 75 درصد و مرگ نوزادان را تا 66درصد کاهش دهیم که این منجر به توسعه و دستیابی به اهداف هزاره گردیده است. 

مطلق به افزایش امید به زندگی در کشور اشاره و عنوان کرد: اما باید به یاد داشته باشیم که به دنبال یک هدف بزرگتر یعنی دستیابی به اهداف سند 1404 هستیم. اطمینان داریم که با برنامه‌ریزی‌هایی همچون برنامه تحول نظام بهداشت و درمان قادر خواهیم بود که سیاست‌های مقام معظم رهبری را با سرعت بیشتری اجرا کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اخیر دیگری در کنار ارتقای سلامت مادر و کودک اضافه شده است که آن ارتقای نرخ باروری بیش از حد جایگزینی با همکاری دستگاه‌ها است که از سال 91 در این راه قدم گذاشته‌ایم.

 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.