دادستان کل کشور گفت: عده‌ای از همکاران بنده اطلاع دادند تعدادی از افراد مال باخته از شرکتی در همین خیابان محل نشست،‌ تجمع کرده‌اند و به زعم خودشان سرشان کلاه رفته است، باید بگویم که دستگاه قضا نهایت تلاشش را می‌کند تا حقوق شکات را پیگیری کند اما این افراد با چه ضمانت و اعتمادی پول‌شان را در اختیار افراد قرار می‌دهند؟

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ پیش از برگزاری نشست خبری امروز سخنگوی دستگاه قضا،‌ عده‌ای مال باخته که مبالغی را در شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان سرمایه گذاری کرده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، در خیابان مشرف به محل نشست خبری تجمع کرده بودند.

دادستان کل کشور در ابتدای نشست خبری با اشاره به این موضوع اظهارداشت: عده‌ای از همکاران بنده اطلاع دادند تعدادی از افراد مال باخته برای شکایت از شرکت سایه گستران در همین خیابان محل نشست،‌ تجمع کرده‌اند و به زعم خودشان سرشان کلاه رفته است، باید بگویم که دستگاه قضا نهایت تلاشش را می‌کند تا حقوق شکات را پیگیری کند اما این افراد با چه ضمانت و اعتمادی پول‌شان را در اختیار افراد قرار می‌دهند؟
 
وی ادامه داد: بنده پرونده‌ای را مطالعه می‌کردم که طی آن در یکی از شهرهای جنوبی کشور یک فرد معمولی بدون هیچ گونه اعتباری از تعداد کثیری از افراد حدود 140 میلیارد تومان با این عنوان که پول آن‌ها به عنوان سپرده نزد وی باشد اخذ کرده است، به طوری که ادعا داشته در عرض سه ماه به سپرده‌های افراد 100 درصد سود و در عرض 9 ماه 130 درصد و در عرض 18 ماه 187 درصد و در عرض 2 سال 248 درصد سود می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: به نظر شما آیا امروز کسی می‌تواند فعالیت اقتصادی سالمی داشته باشد و 100 درصد سود به سپرده‌گذار بدهد؟ پس چرا افراد بدون هیچ تحقیق و تضمینی این پول را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و در این زمینه غفلت می‌کنند.
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: فرد دیگری در همان شهر بیش از 64 میلیارد تومان از مردم پول اخذ کرده که بخشی از پول گرفته شده اما 55 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که اموال شناسایی شده به این میزان نیست این در حالی است که فرد مذکور بازداشت است اما اگر اموال شناسایی نشود افراد به پول خود نمی‌رسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار