مدیر برگزاری رقابت‌های فرمول‌یک مخالف عقاید نیکی لائودا است که متوقف‌کردن رقابت در بریتانیا را برای تعویض گاردریل‌ها مسخره توصیف کرده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به دلیل برخورد کیمی رایکونن با موانع کناری پیست، گرچه احتمال برخورد با آن نقطه برای دومین‌بار بسیار کم بود، اما رقابت برای تعویض گاردریل‌ها یک ساعت متوقف شد.

وایتینگ گفت: مسلما نیکی در این مورد درست نمی‌گوید. گفته‌های او درباره ایمنی هیچ فایده‌ای ندارد، چون او در اصل از ایمنی این رقابت‌ها بی اطلاع است.

وی افزود:این مسخره است که فکر کنیم دوباره در چنین نقطه‌ای برخوردی صورت نمی‌پذیرد. اگر در ۲۰۰۹ می‌گفتیم دیگر شاهد برخورد تکه‌ای از سیستم تعلیق اتومبیلی با ویزور کلاه ایمنی راننده نخواهیم بود، امروزه ویزورهای مقاوم‌تری نمی‌توانستیم تولید کنیم.

اینکه کیمی در نتیجه چنین برخورد شدیدی سالم است، نتیجه این تصمیم‌های به موقع و درست در رقابت‌های فرمول‌یک است و نیکی باید بیشتر درباره این مسائل حرف می‌زد.

اما وایتینگ در یک نقطه موافق صحبت‌های نیکی لائودا است. او گفت: اگر کیمی در بازگشت مجدد به پیست کمی ایمن‌تر بود، چنین برخوردی را شاهد نبودیم.

وایتینگ همچنین در صحبت‌های خود اشاره داشت که در رقابت‌های بعدی به رانندگان هشدار داده می‌شود که در بازگشت به پیست بیشتر مراقب خود و سایر رانندگان باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار