قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: 4000 نفر از مدیران ارشد از قبیل وزرا، فرمانداران و استانداران در راستای ترویج امر حجاب و عفاف در کشور نقش دارند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در نهمین نشست دبیران ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان دستگاه‌های ملی و استان‌ها با بیان اینکه ستادهای صیانت دو وظیفه ارائه خدمات به افراد و برخورد با آنان به بهترین شیوه را برعهده دارند، گفت: وزارت کشور 11 برنامه را در باب صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در نظر گرفته است که دستگاه‌های اجرایی باید آنها را مدنظر قرار دهند.  
 
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی علاوه برحفظ  امنیت شهروندان درحوزه عفاف و حجاب، وظیفه  دارند که براساس آن وارد عمل شوند.  
 
میرباقری با اشاره به اینکه اولین وظیفه ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندان توجه به افراد است خاطر نشان کرد: این ستاد باید در زمینه رعایت حجاب و عفاف نیز مقید باشد و در جهت نهادینه کردن این امر در خانواده‌های حکومتی و دولتی اقدامات لازم را انجام دهد.  
 
وی اظهار داشت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی طی ابلاغیه‌ای 26 دستگاه را موظف کرده است که در سطح جامعه امر حجاب و عفاف را ترویج دهند از این رو مسئولینی که در این حوزه فعالیت دارند باید به صورت جدی وارد عمل شوند.  
 
میرباقری تأکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران بالاترین مقام اجرایی هر دستگاه مسئول حجاب و عفاف است و 10 تن از مدیران آن نیز مسئولین اجرای این طرح را برعهده دارند.  
 
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با اشاره به اینکه 40 دستگاه در مقوله حجاب و عفاف مسئول هستند تصریح کرد: وزرا، مدیران آنها و 1000 نفر از مدیران ارشد در حال حاضر در کشور وظیفه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق  شهروندی دستگاه‌های ملی و استانها را برعهده دارند.  
 
 
میرباقری اظهارداشت: حدود 4000 از مدیران ارشد از قبیل وزرا، فرمانداران، استاندارن و معاونین وبرخی مسئولان، مسئولیت  ویژه‌ای را در راستای ترویج امر حجاب و عفاف برعهده گرفته‌اند.  
 
وی با بیان اینکه در وزارت کشور علاوه بر تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان به مقوله حجاب و عفاف نیز توجه ویژه‌ای شده است خاطر نشان کرد: ما تا به امروز در راستای تحقق این موضوع در دسگاه‌های اجرایی 5 مرحله بازرسی را انجام داده‌ایم و به نتایج مشخصی در این زمینه دست پیدا کرده‌ایم.  
 
میرباقری در پایان خاطر نشان کرد: تا به امروز از 6 جلسه‌ای که در شورای اجتماعی وزارت کشور برگزار شده است 21 جلسه آن به حجاب وعفاف اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/

برچسب ها: دستگاه ، شهروندان ، عفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار