سرپرست دفتر طرح فاضلاب لواسان و رودبار قصران در گزارشی از پیشرفت طرح اجرایی شبکه و تصفیه خانه فاضلاب در منطقه لواسان خبر داد.

رضا جعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در خصوص پیشرفت طرح ها و فعالیت های اجرایی انجام شده در ساخت تصفیه خانه فاضلاب لواسان اظهار داشت: طرح مطالعات ایجاد تاسیسات جمع آوری –انتقال – تصفیه و دفع فاضلاب لواسان با هدف جلوگیری از ورود آلاینده های شهری به رودخانه های حوزه سد لتیان به منظور حفظ سلامت آب دریاچه سد لتیان که تامین کننده 30 درصد آب شرب کلان شهر تهران می باشد از سال 1376 آغاز شد.

وی در ادامه افزود: عملیات ساخت تصفیه خانه فاضلاب لواسان با ظرفیت اسمی معادل 12000 مترمکعب در شبانه روز با فرآیند لجن فعال و هوادهی ممتد در دو مدول برای جمعیتی معادل 80 هزار نفر از سال 1382 به مرحله اجرا درآمد.در همین راستا عملیات اجرایی مدول اول با ظرفیت شش هزار مترمکعب در شبانه روز، در مراحل پایانی قرار دارد و پیش بینی شده ظرف ماه آینده به بهره برداری برسد. ساخت مدول دوم نیز با 20 درصد پیشرفت کار ادامه دارد.

سرپرست دفتر طرح فاضلاب لواسان و رودبارقصران ابراز داشت: در صورت تامین اعتبار به موقع ، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب لواسان نیز طی یک سال آینده به پایان خواهد رسید.

مهندس جعفری همچنین ضمن اشاره به خط انتقال پساب تصفیه شده تصریح کرد: به منظور انتقال پساب فاضلاب از حوزه آبریز سد لتیان ، اجرای یک رشته خط انتقال پساب با لوله فولادی به قطر 500 میلیمتر و پوشش خارجی و داخلی به طول هفت کیلومتر طراحی و از اسفند 82 از محل تصفیه خانه فاضلاب با هدف جایگزینی پساب با آب برداشتی از رودخانه جاجرود ، خارج کردن پساب از حوزه سد و استفاده مجدد از آن برای آبیاری فضای سبز و ارتفاعات قوچک اجرا شد.

وی در بخش دیگری از این گزارش به تعداد انشعاب های فاضلاب اشاره داشته و افزود: در کل چهارهزار انشعاب فاضلاب باید نصب شود که تا کنون 300 انشعاب به شبکه اصلی وصل و مابقی در حال نصب می باشد. همچنین از کل شبکه انتقال به طول 70 کیلومتر، در حال حاضر 45 کیلومتر اجرا که از این میزان 27 کیلومتر آن در حال بهره برداری است ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.