متن کامل طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و گروههای مقاومت فلسطینی در غزه منتشر شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشروق مصر در گزارشی متن طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و گروههای مقاومت فلسطینی در غزه را منتشر کرد. 

مصر دیروز دوشنبه پس از برقراری تماس هایی با طرف اسرائیلی و رهبران فلسطینی و سایر گروههای مقاومت با ارائه طرحی خواستار آتش بس فوری شد به گونه ای که همه اقدامات خصمانه زمینی، هوایی و دریایی متوقف شود و به برزمین ریخته شدن خون مردم فلسطین و درد و رنج فلسطینیان در اراضی اشغالی پایان داده شود. متن طرح پیشنهادی مصر برای متوقف شدن حملات اسرائیل به ملت فلسطین به شرح زیر است:

نخست: مصر با توجه به مسئولیت تاریخی خود .... و باور این کشور به اهمیت برقراری صلح در منطقه و به منظور حفظ جان بی گناهان و جلوگیری از برزمین ریخته شدن خون آنها، اسرائیل و گروههای فلسطینی را به آتش بس فوری فرامی خواند زیرا تنش آفرینی، خشونت و خشونت متقابل و قربانی شدن مردم براثر آن، به نفع هیچیک از طرفین نیست.


برهمین اساس، دو طرف در طول دوره آتش بس به موارد زیر پایبند می مانند:

الف ـ اسرائیل همه اقدامات خصمانه(Hostilities) خود اعم از زمینی، دریایی و هوایی علیه نوار غزه را با تاکید بر خودداری از اجرای هرگونه عملیات تهاجمی زمینی به این منطقه یا هدف قراردادن شهروندان متوقف می کند.

ب ـ همه گروههای فلسطینی در نوار غزه نیز تمامی اقدامات خصمانه (Hostilities)  خود اعم از هوایی، دریایی، زمینی و زیر زمینی را با تاکید بر متوقف کردن شلیک انواع مختلف موشکها و حملات به مرزها یا هدف قرار دادن شهروندان متوقف می کنند.

ج ـ گذرگاهها بازگشایی و با توجه ثبات عملی اوضاع امنیتی، جریان عبور افراد و کالاها از طریق گذرگاههای مرزی تسهیل می شود.

د ـ بقیه مسائل از جمله مسئله امنیت بعدا با طرفین مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.


ثانیا: شیوه پیاده سازی این طرح

الف ـ ساعت 6 بامداد (به وقت گرینویچ) روز 15 ژوئیه 2014 به عنوان ساعت آغاز اجرای تفاهمات میان طرفین تعیین شده است، بر این اساس باید ظرف 12 ساعت پس از اعلام طرح مصر و موافقت بدون پیش شرط طرفین با آن، آتش بس برقرار شود.

ب ـ ظرف 48 ساعت پس از برقراری آتش بس، هیئت های بلندپایه ای از سوی دولت اسرائیل و گروههای فلسطینی به منظور تکمیل مباحث مربوط به تثبیت آتش بس به قاهره خواهند رفت تا با هریک از طرفین به طور جداگانه(طبق تفاهمات به عمل آمده در سال 2012 در قاهره برای تثبیت آتش بس) گفتگو شود.  

ج ـ دو طرف متعهد می شوند هیچ اقدامی که تاثیر منفی بر اجرای این تفاهمات داشته باشد، انجام ندهند. مصر از دو طرف تضمین هایی را مبنی بر پایبندی به مسائل مورد توافق می گیرد و اجرای این تفاهمات را پیگیری می کند و هریک از طرفین را که با انجام اقداماتی ثبات و آرامش را برهم بزند مورد مواخذه قرار می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار