شهر تهران به بیش از 9 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب نیاز دارد که در 18 سال گذشته که کارشبکه فاضلاب شهر تهران شروع شده تنها 5 کیلومتر از این شبکه احداث شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این خبر افزود: با این شیوه تکمیل شبکه فاضلاب 20 سال دیگر طول می کشد تا کار به اتمام برسد و این درحالی است که لوله فاضلاب بیش از 40 سال عمر مفید ندارد و زمانی که کار تمام شود دوباره باید لوله ها نوسازی شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری اظهار داشت: اعتراضات مردم به سامانه‌های 137 و 1888 باعث می شود شهرداران مناطق کار حفاری را تعطیل کنند و این موضوع منجر به کندی کار می شود.

سالاری با اشاره به اینکه توانمندی سازمان آب و فاضلاب احداث سالانه هزار کیلومتر شبکه فاضلاب است تصریح کرد: از شهرداران مناطق درخواست می‌کنم با وجود اعتراضات ناشی از حفاری‌ها به شرکت آب و فاضلاب اجازه دهند کار خود را ادامه دهند و اعتراضات مردم را جدی نگیرند.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: من به عنوان یکی از موافقان این طرح از شرکت فاضلاب درخواست می کنم این رابطه را دو طرفه برقرار کنند.

وی ادامه داد: از قدیم با شرکت فاضلاب بر روی روشهای جدید حفاری بحث داشتیم اما متاسفانه شرکت فاضلاب با وجود اینکه توان مهندسی لازم برای استفاده از روشهای جدید حفاری را در دست دارند اما هنوز از روشهای دستی استفاده می‌کنند.

دنیا مالی با تاکید بر اینکه تمام محورهای شهر با روشهای دستی از بین می رود بیان داشت: ما شکایات مردمی زیادی به خاطر اینکه این شرکت عرض معبر را میگیرد که مشکلات زیادی برای تردد ایجاد می‌کنند داریم.

دنیا مالی از شرکت فاضلاب تهران انتقال مجانی شبکه‌های آب و فاضلاب برای طرحهای توسعه‌ای پروژه‌های درخواست کرد و گفت: بر اساس قانون این انتقال باید به صورت مجانی انجام شود در حالی که نه تنها مجانی نیست بلکه پولهای کلانی از شهرداری می‌گیرند.

اقبال شاکری یکی دیگر از اعضای شورای شهر در دفاع از این طرح گفت: شرکت فاضلاب توان و ظرفیت بالایی برای کار دارد و هر اختلالی در روند کار این شرکت خلاف رفاه شهروندان ، بهداشت آینده و آبیاری فضای سبز است. 

معصومه آباد یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه هزینه های حفاری فاضلاب درنهایت از مردم گرفته میشود گفت: چون مردم توانایی پرداخت این هزینه‌های گزاف را ندارند پروژه‌ها متوقف می شود.

وی ادامه داد: در بزرگراه امام علی(ع) پروژه فاضلاب شهرداری با کندی انجام می شود و این موضوع ترافیک و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است که از شرکت فاضلاب درخواست می‌کنم تقدم و تأخر را در اجرای پروژه‌ها رعایت کنند.

این مصوبه با اکثریت آراء به تصویب اعضای شورای شهر رسید تا بر اساس آن ارقام ابلاغی به شرکت فاضلاب از ارقام مصوب سال 92 تجاوز نکند تا زمانی که مصوبه جدید ارائه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مناطق ، سازمان ، شورای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار