وزیر دفاع کنونی انگلیس جایگزین "ویلیام هیگ" در پست وزارت امورخارجه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه بی بی سی گزارش داد وزیر دفاع کنونی انگلیس جایگزین ویلیام هیگ در پست وزارت امورخارجه می‌شود.

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند: "ویلیام هیگ" استعفای خود را از پست وزیر امورخارجه انگلیس ابراز داشت.

"هیگ" با اعلام این خبر، گفت: در دوره بعدی انتخابات پارلمان انگلیس نامزد نخواهم شد.

با آنکه "ویلیام هیگ" از مسئولیت هدایت وزارت امورخارجه انگلیس استعفا کرده است، همچنان در مقام رئیس مجلس عوام انگلیس در دولت باقی خواهد ماند. 

****  بررسی سیاست لندن در قبال ایران با این تغییر اساسی

عضو حزب کارگر انگلیس تصریح کرد گمان نمی‌کنم با رفتن ویلیام هیگ سیاست لندن در قبال ایران تغییر اساسی پیدا کند. 

"شهران طبری"، از اعضای حزب کارگر  انگلیس گفت: من گمان نمی کنم که سیاست خارجی انگلیس با رفتن هیگ تغییر پیدا بکند، سیاست خارجی یک کشور صرفا به وزیرخارجه اش بستگی ندارد و بخصوص هیگ خیلی مرد ایدئولوژی نبود که بخواهیم بگوییم که روی یک نکته ای پافشاری می کرد و حالا بخواهد با رفتن آن تغییری بوجود بیاید، مثلا در مورد جک استراو زمان دولت بلر که خیلی پافشاری داشت روی ایجاد رابطه با ایران و روابط خوبی با ایران داشت گفته می شد که مثلا برکناری اش از وزارت خارجه یک مقداری به این دلایل بود ولی هیگ یک همچنین سابقه ای نداشته است و من فکر می کنم هر وزیرخارجه دیگری که بیاید همان خطی را دنبال خواهد کرد که ایشان دنبال می کرد، البته بدون تردید فرد و رابطه آن فرد با مسائل کشور دیگر مثلا در اینجا با مسئله ایران یک تأثیری دارد ولی آن یک فرق خیلی جزئی است، من فکر می کنم سیاست انگلیس نسبت به ایران تغییر اساسی نکند.

طبری گفت: فیلیپ هاموند آدم بسیار با دانش و  به مسائل بین المللی مسلط است خودش وزیر دفاع است، سفرهای زیادی کرده و با مسائل جاری آشنایی دارد، من فکر نمی کنم که آنچنان تغییر اساسی در قبال ایران بکند بخصوص که انگلیس متحد اصلی آمریکا است و در آمریکا الان اوباما سیاستش سیاست خشنی نسبت به ایران نیست و در نتیجه من فکر می کنم که یک توافق ضمنی بین آمریکا و انگلیس خواهد بود.

وی در پایان افزود: هاموند در مورد مسائل اروپا خیلی مخالف است در حالیکه هیگ موافق بود که انگلیس در اروپا بماند ولی فکر نمی کنم در مورد ایران بخواهد همچنین تغییر سیاست عجیب و غریبی داده شود.




انتهای پیام/
برچسب ها: بی ، سی ، گزارش ، شبکه ، ویلیام ، هیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۴ تير ۱۳۹۳
کشور انگلستان ننگ بشریت است ، همه بدبختی های دنیا از این کشور و وابستگی این کشور به صهیونیست ها سرچشمه می گیرد . بنا براین با رفتن هیگ یک هیگ دیگر به اسم هاموند روی کار آمده است . ما باید مواظب کلاهمان باشیم .
آخرین اخبار