مجموعه اعتبارات ملی و جاری میراث فرهنگی و اعتبارات عمرانی استانی، معادل اعتبارات آموزش و پرورش یک استان است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم تودیع و معارفه‌ی رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که صبح امروز در موزه ملی برگزار شد، گفت: در جلسه‌ای که روز شنبه با آقای نور بخت داشتم در مورد مسائل و مشکلات حوزه‌ی میراث فرهنگی و گردشگری صحبت کردم.
 
وی افزود: متاسفانه در گذشته دو فاجعه در سازمان میراث فرهنگی اتفاق افتاد که ما از آن به فاجعه‌ی شیراز زمانی که معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه میراث فرهنگی به شیراز منتقل شد و باعث صدمه دیدن بسیاری از اسناد و تجهیزات پژوهشگاه شد.
 
سلطانی فر تصریح کرد: به این دلیل میگوییم فاجعه اصفهان چون معاونت صنایع دستی از تهران به اصفهان منتقل شد و باعث شد این حوزه نیز دچار آسیب‌هایی شود.
 
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: این آسیب‌ها به راحتی قابل جبران نیست. همکاران ما در سازمان میراث فرهنگی و پژوهشگاه از بسیاری از امکانات و مزایای برخی از وزارت خانه‌ها محروم هستند و ما با تمام توان از حقوق آنها دفاع خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: یک مسئولیت و وظایف بسیاری گسترده‌ای در عرصه‌ی کاوش، باستان شناسی، ثبت، احیاء و مرمت داریم که باید به خوبی بتوانیم آن را انجام دهیم،‌همچنین در حوزه‌ی صنایع دستی نیز 2 میلیون تولید کننده مشغول فعالیت هستند که باید بر روی توانمندی آنها کار کنیم.
 
سلطانی فر تصریح کرد: ما باید تا سال 1404 به 20 میلیون گردشگر برسیم. مجموعه اعتبارات ملی جاری و عمرانی ما با مجموعه اعتبارات عمرانی جاری استان‌ها معادل اعتبارات آموزش و پرورش یک استان است.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: در سازمان میراث فرهنگی نیاز ما با توجه به منابع مالی که داریم 10 برابر آن بوده و این موضوع را با رئیس جمهور مطرح کردم و امیدوارم طی سه سال آینده این مشکلات را بتوانیم حل کنیم.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار