بسیاری از مردم آمریکا خواهان دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری "پابلیک کانسالتیشن"؛  نتایج نظرسنجی از مردم آمریکا نشان می‌دهد که 61 درصد از مردم این کشور خواهان دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران هستند که بر اساس این توافق ظرفیت غنی‌سازی ایران کاهش و بازرسی‌های از تاسیسات هسته‌ای این کشور افزایش یابد و در ازای آن تحریم‌ها علیه این کشور لغو شود.
بر اساس این گزارش، این نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان جمهوری‌خواهان 62 درصد، در میان دموکرات‌ها 65 درصد و در میان افراد مستقل 51 درصد خواهان تحقق این امر هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد مردم آمریکا با ادامه غنی‌سازی ایران در حد مورد نیاز موافق هستند و در عین حال تاکید دارند که بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای این کشور باید ادامه یابد تا از بابت این که ایران به دنبال تولید بمب اتم نیست، اطمینان حاصل شود.

از سوی دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد که 61 درصد مردم آمریکا موافق همکاری با ایران درباره عراق و 70 درصد نیز موافق تلاش برای اعتمادسازی میان دو کشور از جمله تبادل فرهنگی و ورزشی و همچنین مذاکره دولت‌های دو کشور درباره نگرانی‌های مشترک هستند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: نتایج این نظرسنجی که مرکز مطالعات امنیتی دانشگاه مریلند نیز در آن مشارکت داشت، نشان می‌دهد که اکثریت مردم آمریکا دستیابی به توافق را بر اعمال دور جدید تحریم‌‌ها ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۴ تير ۱۳۹۳
ملت آمریکا موافق هستند ، اما مقدراتشان دست سرمایه داران صهیونیست و سیاستمداران جیره خوار صهیونیست هاست !
آخرین اخبار