استاندار فارس در سومین کارگروه اشتغال استان کسب رتبه هفتم استان فارس را در بازار کسب و کار نویدبخش فعالیتهای اقتصادی خوب در این استان دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ وی گفت: این جایگاه که توسط مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گزارش شده است نشان دهنده ارتقاء جایگاه استان در بین سی و یک استان کشور از رتبه بالای بیست به رتبه هفت بوده است و بیانگر رونق کار و تلاش در استان است.

احمدی به معضل بیکاری در کشور و استان به ویژه در میان قشر تحصیل کرده اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیشتر افراد، جویای کار دولتی و کارمندی هستند که این عمده ترین علت بیکاری است.

استاندار فارس با بیان اینکه دولت می تواند زیربنای شغلی برای جویندگان کار ایجاد کند افزود: فرهنگ سازی و تغییر جهت گیری دیدگاه مردم نسبت به اشتغال و نیز تغییر شکل رویکرد دستگاههای اجرایی باید در دستور کار همه دستگاهها قرار گیرد.

تاج گردون معاون برنامه ریزی استاندار فارس در این کارگروه از اختصاص سی و دومیلیارد و ششصد میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان فارس خبر داد و گفت: این میزان اعتبار شش و نیم درصد کل اعتبارات مشاغل خانگی کشور را در بر می گیرد.

وی بر تسریع روند پیگیری مدیران عامل بانکهای استان به منظور وصول ابلاغ این اعتبارات تا روز پنجشنبه تاکید کرد تا در خصوص نحوه ورود این تسهیلات به چرخه کار و اقتصاد استان سریعتر تصمیم گیری شود.

همچنین تصویب شانزده طرح با ظرفیت اشتغال بیش از پانصد نفر از دیگر مباحث کارگروه اشتغال استان بود .

معاون برنامه ریزی استانداری فارس با بیان اینکه مبلغ 482 میلیارد تومان اعتبارات این طرح ها از منابع داخلی بانکها به مدت سه ماه ابلاغ شده بود افزود: این مدت تا شش ماه اول امسال تمدید شده است.

دکتر احمدی نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی که به عنوان ناظر در این جلسه حضور داشت جایگاه استان را در محیط کسب و کار خوب ارزیابی کرد.

وی به محدود بودن اعتبارات صندوق توسعه ملی و تخصیص محدود این اعتبارات به هر استان از جمله استان فارس اشاره کرد و گفت: برای جبران این محدودیتها و ورود ظرفیتهای مردمی به عرصه اقتصادی بیشتر احساس می شود .

احمدی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاران زیادی در شهرستانهای استان هستند که تجربه و ایده کافی ندارند .

وی بر موضوع شناسایی آموزش و فرهنگ سازی به منظور ورود سرمایه های این دسته افراد به عرصه اقتصادی استان تاکید کرد.

این مسوول همچنین فعالیتهای حوزه کشاورزی و صنعتی استان را بسیار سنتی ارزیابی کرد و گفت: این موضوع نیاز به بازنگری دارد. در این کارگروه که مسوولان و مدیران عامل بانکها و دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند چالشها و فرصتهای اشتغال در استان، بررسی و تشریح روند به کارگیری فرایند تسهیلات اشتغال در استان تاکید بر ایجاد اشتغال ثبات و پایدار مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: فارس ، هفتم ، کشور ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.