عامری گفت: اگر تولیدکنندگان پارچه، لباس و سایر محصولات نساجی بخواهند محصولات‌شان با رقابت و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد باید مجتمع های تجاری یا به اصطلاح پاساژ در کشور ایجاد شود.

محمدعلی عامری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر تولیدکنندگان پارچه، لباس و سایر محصولات نساجی بخواهند محصولات‌شان با رقابت و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد باید مجتمع های تجاری یا به اصطلاح پارساژ در کشور ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: مسائل مختلفی از جمله طراحی و مد باید به صورت قوی کشور وارد اگرچه در سال‌های مختلف کوشش‌هایی از سوی دانشکده امیر کبیر و هنر صورت گرفته ولی هم چنان دانشجویان با اعتماد به نفس در این خصوص وارد نشده اند.
 
عامری با بیان اینکه ظرفیت یک کارخانه برای اشتغال 400 هزار نفر است تصریح کرد: بسیاری از کشورها از جمله کشور خود ما با این صنعت شروع کردند ولی به دلیل این که کارخانه‌های این صنعت به دست مدیران دولتی اداره می‌شد و هزینه‌هایی برای به روز کردن تکنولوژی صورت نگرفت این صنعت در حال حاضر به بحران تولید مواجه شده است.
 
وی با اشاره به تعرفه پایین پنبه در کشور ترکیه افزود: این کشور 1 سنت یعنی 30 تومان در نظر گرفته در حالی که این تعرفه برای کشور ما به 700 تومان هم می‌رسد که رقابت را برای ما سخت کرده است.
 
این عضو در پایان با بان این که فرش ما به دلیل این که نقش‌های متنوعی دارد و از سابقه‌ی بیشتری برخوردار است گفت: چون طرح‌ها متنوع و سرمایه‌گذاری های بیشتر در این زمینه صورت گرفته به طوری فرش‌‌ماشینی کاشان 40 سال سابقه دارد نشان از اهمیت و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار