مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، احداث دو نيروگاه 500 مگاواتي در مركز وغرب استان را در كاهش تلفات، افزايش پايداري خطوط انتقال و فوق توزيع درغرب مازندران را با اهميت دانست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  ساری؛ افضلی در جلسه هیئت مدیره شرکت برق منطقه به وضعيت صنعت برق در مازندران و گلستان پرداخت و گفت: درحال حاضر سه شركت توزيع درمازندران و گلستان درحال فعاليت بوده و جمع قدرت مصوبه در مازندران و گلستان سه هزار و 239 مگاوات است.

وی در خصوص سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش مولد درمقياس كوچك گفت: مجموعاً 20 مورد با قدرت 524.9 مگاوات پروانه احداث و 13 مورد با قدرت 303 مگاوات قرارداد تضميني و 6 مورد با قدرت 120.5 مگاوات مولدكوچك دردست احداث است.

وي به تعداد پنج پروژه‌ احداث شده درسال 92 با تخصيص اعتبار 42 ميليارد تومان اشاره کرد و بيان داشت: با توجه به وضعيت اقتصادي كشور و كمبود نقدينگي در صنعت برق جهت توسعه و بهينه سازي پستها و خطوط انتقال وفوق توريع وتامين برق مطمئن و پايدار، استفاده از ظرفيت هاي جديد تأمين منابع مالي جهت اجراي پروژه هاي حياتي و حائز اهميت در دستور كاراست كه تاكنون اقدامات خوبي دراستفاده از بانك توسعه و تجارت اكو بانك توسعه اسلاميو فاينانس كشور چين صورت گرفت.

افضلي به چالش‌هاي موجود در صنعت برق مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: كمبود نقدينگي كه منجر به ركود در اجراي پروژه‌ها شده است، عدم اجراي نيروگاه 500 مگاواتي غرب مازندران و مركز استان مازندران، عدم بهره‌برداري پروژه هاي حساس و حائز اهميت انتقال و فوق توزيع و عدم توازن اعتبار و نقدنيگي براساس رشد پيك بار از جمله مشکلات است.

وی بیان داشت: عدم ارائه تسهيلات از سوي بانكهاي عامل صندوق توسعه ملي به پروژه‌هاي توليد پراكنده، موانع و مشكلات حقوقي ناشي از اعتراضات و شكايات مالكين زمين‌هاي مسير پروژه‌هاي خطوط انتقال، فوق توزيع و عدم همكاري بانكهاي استان جهت پذيرش عامليت فاينانس كشور چين و پائين بودن سهم‌بري اين شركت از اعتبارات استاني از دیگر موانع است./ز

برچسب ها: ساخت ، نیروگاه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.