استاد جامعه المصطفي قم گفت: اصلاح الگوي آموزشي قرآن، موجب افزايش جذابيت آموزه‌هاي الهي و درك كامل آن توسط مخاطب مي‌شود.

فاطمه حسيني‌نيا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدجذابيت در آموزش قرآن بايد مورد اهتمام و توجه جدي اساتيد و دانشگاهيان قرار گيرد و مدرسان بدين صورت مي‌توانند تعاليم قرآني را در ميان عرب‌زبانان به بهترين وجه ترويج دهند و فعاليت گسترده‌اي از خود به انجام رسانند.

وي گفت: تمامي كوشش اساتيد علوم و قرآن حديث حرم مطهر رضوي بايد در راستاي آموزش شيوه‌ي تدبر و پژوهش در قرآن كريم صورت بگيرد و بيان فهم صرف استاد از سوره‌هاي قرآن، انتقال آن به مخاطب و درخواست حفظ آن در پايان دوره، روش درست و سودمندي در زمينه‌ي آموزش قرآن به شمار نمي‌آيد.

وي افزود: وجود كلاس‌هاي تدبر در قرآن و كارگاه‌هاي آموزشي مختلف ويژه خواهران عرب‌زبان به ايجاد فرهنگ صحيح براي بهبود زندگي انسان ياري مي‌رساند و موجب تقويت بنيان‌هاي خانواده در عصر كنوني مي‌شود.

حسيني‌نيا در ادامه به چگونگي برگزاري هرچه بهتر اين كلاس‌ها و افزايش جذابيت آن در نزد مخاطب اشاره و عنوان كرد: برپايي نظم، ايجاد فضاي آموزشي مناسب، قرار دادن امكانات رفاهي براي تقويت برنامه‌هاي فرهنگي در آموزش بسيار ضرورت دارد و انجام اين امور با توجه دست‌اندركاران اين حوزه در حرم مطهر رضوي امكان‌پذير است.

استاد حوزه علميه قم با بيان اين مطلب كه حضور زائران عرب‌زبان در حرم مطهر رضوي بسيار نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش پيدا كرده است، بيان كرد: زائران عرب‌زبان به اين كلاس‌هاي آموزشي شور و اشتياق ويژه‌اي نشان‌داده‌اند و من در كلاس‌هايم به وضوح اين موضوع را مشاهده كرده‌ام كه خانم‌هاي خانه‌دار با وجود مشغوليت‌هاي مختلف و فعاليت‌هاي علمي فراوان علاقه بسياري براي حضور در اين مراسم از خود نشان مي‌دهند و از فرصت‌هاي خود براي شركت در اين كلاس‌ها بهره مي‌گيرند.

وي با اشاره بر اين مطلب كه او به ميزان 150 ساعت در كلاس‌هاي ‌آموزشي مختلف حرم مطهر رضوي در ماه مبارك رمضان مشغول به تدريس است، ابراز داشت: واكنش‌هاي موجود در اين كلاس‌ها مرا در امر آموزش و تدريس قرآن و معارف اهل‌‌بيت(ع) ياري رسانده است و بيان نكته‌هاي مختلف از سوي شركت‌كنندگان، حامي و پشتيبان حركت من در اين راستا بوده است.

استاد جامعه الزهرا ادامه داد: بيان معارف اهل‌بيت(ع) و استفاده از تعاليم و روش آموزشي آنان موجب بهبود تدريس و يادگيري فراوان اين علوم در نزد زائرين عرب‌زبان اين بارگاه مقدس مي‌شود.

وي افزود:روند آموزش تعاليم قرآني به نگاهي ژرف و بينشي عميق از سوي مسئولين نيازمند است و اساتيد بايد براي بهبود روش تدريس فعاليت جدي از خود نشان دهند.

وي در ادامه گفت: جايگزيني بهترين داستان‌ها، روايات قرآن و منابع اصيل پيامبر(ص) و معصومين(ع)، استفاده از قصه‌هاي قرآني در آموزش، فيلمسازي و ترويج آن در ميان مردم موجب مي‌شود تا اين تعاليم براي مخاطبان از جذابيت فراواني برخوردار شود و مخاطب با بهرگيري از آن به نتايج مثبتي دست يابد.

وي ابراز داشت: بكارگيري سياست مشاركت جمعي، ايجاد روحيه‌‌ي دوستي ميان شاگرد و استاد از جمله روش‌هايي است كه تمامي اساتيد را در اين امر ياري مي‌رساند و آنان با تلاش و استفاده از روش صحيح به نتايج ارزشمندي در پايان دوره دست مي‌يابند.

حسيني‌نيا گفت: غرب با غنيمت شمردن فرصت، تمام تلاش خود را براي استفاده از تعاليم الهي بر ضد مسلمانان به‌كار مي‌گيرد و تمامي اساتيد با آگاهي از اين مسأله مي‌توانند بيش از گذشته در زمينه‌ي اشاعه فرهنگ و تعاليم الهي فعاليت كنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: قرآن ، آموزه ، الهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.