به گزارش
خبرنگار فناوریهای نوین باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت از رسانههای ارتباط جمعی در نشر و گسترش اخبار و رویدادهای علمی و فناوری کشور، اظهار کرد: در صورتی که فعالیت رسانهها از بعد دانش بنیان باشد میتوانیم از آن ها که در حوزه علوم انسانی هستند و طرحهای فناورانه را در برنامههای خود لحاظ کردهاند، براساس ارزیابی در کارگروههای تشخیص صلاحیت حمایت کنیم.
وی اضافه کرد: اعتقاد داریم تنها نباید از خود شرکتهای دانش بنیان حمایت شود بلکه، می بایست از مشاورین، خدمات دهندگان، حامیان و مجموعه های پشتیبان شرکت های دانش بنیان شامل بازاریابان، مشاوران عمومی و افرادی که در نحوه ثبت اختراع و برند و حتی رسانهها که ارتباط و تعامل را با صنعت برقرار میکنند حمایت شود که در این راستا برنامهریزی های خوبی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسیده است.
افزایش تعامل با رسانهها
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه موضوع نهادینه شدن فعالیت های اقتصادی از طریق شرکتهای دانش بنیان مورد توجه نظام و دولت قرار دارد، گفت: به منظور تبیین و ترویج فعالیتهای مرتبط با حوزه دانش بنیان، تلاش داریم با استفاده از توان رسانهای کشور خصوصا در خبرگزاریها نسبت به برقراری تعامل بیشتر با اصحاب رسانه در جهت معرفی بهتر توانمندیهای این حوزه اقدام کنیم.
دلیری ابراز کرد: هم اینک در حال بررسی میزان توانمندی رسانههای کشور هستیم تا با شناخت بهتر از این تواناییها، میزان پوشش و همراهی آنان را با اخبار و رویدادهای علمی کشور را که یکی از نیازهای اساسی کشور است در کنار فعالیتهای عملیاتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزایش دهیم تا با این اقدام، شناخت صنعتگران از طرحها و فعالیتهای صورت گرفته از سوی شرکتهای دانش بنیان افزایش یافته و آنان از توان این شرکتها برای تامین نیازمندیهای خود استفاده کنند.
به گفته وی، تلاش داریم با استفاده از توان رسانهای موجود کشور نسبت به معرفی نخبگان و توانمندان و نیز مدیران شرکتهای دانش بنیان به مجموعههای مختلف صنعتی اقدام کنیم تا زمینه برای برقراری ارتباط میان صنعت، دانشگاه و نخبگان به صورت مطلوبی فراهم شود.
دلیری با بیان اینکه ضرورت دارد خبرگزاریها نقش بیشتری را در این راستا ایفا کنند، اظهار داشت: میطلبد خبرگزاری صرفا از نقش اطلاع رسانی خبری از وقایع به صورت روزمره خارج شوند که به این منظور، تورهایی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای خبرنگاران با هدف آشنا کردن آنان با فعالیتهای صورت گرفته در شرکتهای دانش بنیان و نیز طرحهای کلان کشور در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: خبرگزاری ها و سایتهای خبری به دنبال اخبار داغ هستند و هر زمان اخبار علم و فناوری داغ باشد آنها پر مخاطب تر میشوند که با توجه به رویکرد جدید دولت در حوزه علم و فناوری و نیز تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد دانش بنیان، این موضوع در کشور در حال توسعه است و برای پاسخگویی به نیازهای جدید ایجاد شده در این بخش، می طلبد رسانهها نیز بیش از گذشته به این حوزه توجه نشان دهند و نیازهای مخاطبان خود را تامین کنند.
تکمیل سامانه ارتباط نخبه و صنعت با کمک رسانهها
دلیری در ادامه با یادآوری امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ارتباط با خبرگزاریها و جراید در راستای تفاهم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اعتقاد داریم که با این تفاهم نامه، ارتبط مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با رسانهها آسان تر خواهد شد به گونه ای که با برقراری این تعامل موفق شدهایم در گزارشهای عملکرد ارایه شده بسیاری از صنعتگران با طرحهای معاونت آشنا شده و ارتباط خوبی را با شرکتهای دانش بنیان برقرار کرده اند که امیدواریم در سامانهای تعامل میان صنعت و دانشگاه را با مخترعان برقرار کنیم که رسانه ها پل ارتباطی آن هستند.
انتهای پیام/