امام جمعه موقت شال با اشاره به ازدواج‌های سبک غربی گفت: ازدواج‌های مبتنی بر دوستی‌های خیابانی احساسی بوده و عاقبت شومی جز طلاق را دربرندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

حجت الاسلام موسوی شالی اظهار کرد: جوانان برای انتخاب همسر باید توجه بیشتری داشته باشند و معیار و ملاک انتخاب همسر را ایمان و تقوا قرار دهند و از دوستی‌های قبل از ازدواج پرهیز کنند.

وی ادامه داد: جوان ایرانی درجامعهای شیعه و خانوادهای مسلمان رشد یافته است، اگر بخواهد به سبک غربی ازدواج کند، یعنی قبل از ازدواج با همسر خود دوست باشد نمی‌تواند به سبک غربی به زندگی ادامه دهد.

امام جمعه موقت شال افزود: در چنین ازدواج‌هایی زوج‌ها به حرکات و رفتار همسران خود حساس می‌شوند و دائم ظن آن دارد که همسرش مرتکب خطا نشود و همین امر چنین ازدواج‌هایی را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی با اشاره به طرز زندگی کشورهای غربی یادآور شد: در کشورهای غربی اغلب ازدواج‌ها ثبت نمی‌شود و طرفین پس از مدتی دوستی و زندگی یکدیگر را رها می‌کنند و در این جوامع تشکیل زندگی براساس لذت و تنوع طلبی امری عادی محسوب می‌شود.

موسوی شالی خاطرنشان کرد: ازدواج‌های خیابانی معمولا بدون شناخت کافی، بدون آشنایی با بهترین و بدترین ویژگی‌های طرف مقابل، بدون اطلاع کافی انجام می‌شوند و متاسفانه اکثرا منجر به جدایی و طلاق خواهند شد.

این کارشناس مذهبی علت نافرجامی و شکست بسیاری از ازدواج‌هایی که بر اساس دوستی‌های خیابانی شکل می‌گیرند را سوء ظن طرفین به یکدیگر دانست و تصریح کرد: چنین زوج‌هایی اغلب به همسر خود بدبین بوده و شک و سوء ظن آن‌ها هیچ گاه برطرف نمی‌شود.

موسوی شالی یکی از مهم‌ترین علل بالا بودن آمار طلاق در جامعه را سوءظن دانست و اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که آمار طلاق در جامعه را افزایش می‌دهد، سوء ظن زوجین نسبت به همدیگر است.

وی با بیان اینکه دشمن قصد تسلط و از بین بردن فطرت پاک بشر را دارد، گفت: دشمنان خواهان از بین بردن فطرت پاک بشر می‌باشند چراکه انسان به طور فطری حقیقت جو و به دنبال پاکی است.

امام جمعه موقت شال اظهار کرد: حذف دین از زندگی مردم از پروتکل‌های دانشمندان صهیونیست است و با این اقدام قصد دارند با سوق دادن جامعه به بی بند و باری بتوانند بر مردم جوامع حکومت کنند.

موسوی شالی در پایان متذکر شد: دشمنان دنیای غرب را به نحوی احاطه کرده‌اند که در این جوامع انسان حاضر می‌شود تن به ازدواج با حیوانات بدهدز/.

برچسب ها: ازدواج ، سبک غربی ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.