جلسه مشترک کارگروه صنعت و دانشگاه با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس و وزرای بهداشت، نفت، علوم، دفاع و صنعت و روسای سازمان تامین اجتماعی و سازمان مالیات عصر امروز برگزار شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل ازخانه ملت؛جلسه مشترک کارگروه صنعت و دانشگاه با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس و وزرای بهداشت، نفت، علوم، دفاع و صنعت و روسای سازمان تامین اجتماعی و سازمان مالیات عصر امروز(25 تیرماه) برگزار شد.
 
در این جلسه وزاری مربوطه در گزارش‌های به تشریح برنامه‌های خود برای ارتقاء بخش پژوهش و رشد علمی کشور ارایه کردند.
 
همچنین رئیس مجلس در این نشست به بیان وضعیت کنونی حوزه مرتبط صنعت و دانشگاه و پژوهش پرداختند.
 
رضافرجی‌دانا وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری در نشست کارگروه صنعت و دانشگاه، درباره سازوکار وزارت علوم نسبت به ارتباط صنعت و دانشگاه، افزود: موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه از مواردی است که امروزه بسیار حائز اهمیت است اماهنوز راه‌ حل جدی و منطقی برای آن در نظر گرفته نشده است.
 
وی ادامه داد: امروزه 134 مرکز رشد در دانشگاه‌ها و بخشهای صنعتی وجود دارد و 33 پارک‌ علم و فناوری در مراکز استان شکل گرفته تا شرکت‌هایی که به بلوغ فکری می‌رسند را در خود جای دهند.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروزه شرکت‌های دانش بنیان به دلیل نبود تقاضا برای محصولاتشان رنج می‌برند، تصریح کرد: این اقدام باعث شده تا این شرکت‌ها از صحنه اقتصادی حذف شوند بر این اساس ما همواره به دنبال آن بودیم تا با یافتن راه‌حل منطقی، پارک‌های علمی و فناوری را با صنعت مرتبط سازیم.
 
همچنین حسین دهقان وزیر دفاع نیز در نشست مذکور، با تاکید بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه، افزود: امروز در مجموع صنایع دفاعی با 96 دانشگاه کشور به طور اساسی و بنیادی کار می کنیم و قراردادهای روشن و پروژه‌های مشخصی در این زمینه داریم لذا دو طرف همدیگر را پوشش داده و با کمک یکیدیگر به نتیجه می‌رسند.
 
وی ادامه داد: بدون‌شک تا زمانی که بحث راهبرد یا استراتژیک توسعه صنعتی کشور را تدوین نکردیم هرچقدر اعتبار صرف کنیم باز به نتیجه مشخصی نمی‌رسیم و این اقدامات محصولی برای ما نخواهد داشت.
 
علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در نشست کارگروه صنعت و دانشگاه، با بیان اینکه سازمان مالیاتی به‌دنبال حذف مالیات برای تمام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی است، افزود: قطعا در قوانین باید یک تبصره برای تصریح معافیت‌های مالیات بخش پژوهش دیده شود، از این‌رومعاف کردن پژوهش علمی و کاربردی از مالیات نیازمند حکم قانونی است.
 
تقی نوربخش رئیسی سازمان تامین اجتماعی نیز در نشست مذکور از معافیت از پرداخت بیمه برخی از افراد خبر داد و تصریح کرد: افراد حقیقی که پیمان را به تنهایی انجام می‌دهند، شخصیت‌های حقوقی که دارای نظام بیمه‌ای خاص باشند و شخصیت‌های حقوقی که دفاتر قانونی خود را به سازمان تامین اجتماعی ارایه کنند از پرداخت حق بیمه در جهت رشد علمی کشور معاف هستند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: نشست ، کارگروه ، صنعت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار