تبریز/

عقد قرارداد بین ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری کشور و صداوسیمای آذربایجان شرقی

نصرتی مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با حضور رحیم نظری، مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری کشور و علی نواداد مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی در خصوص رسانه ای کردن بحث مبارزه با مواد مخدر به گفتگو نشستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، 

رحیم نظری، مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بعنوان فرستاده ویژه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری کشور با هدف انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرد.

وی رسانه را محوراصلی توصیف وآن را بازوی توانمندی برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدرعنوان کرد وگفت: اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدراز بعد رسانه ای ، اجرای برنامه های متنوع گفتگو محور بمنظور آگاه سازی و اطلاع رسانی ازعواقب و عوارض سوء مصرف مواد مخدر به آحاد جامعه است. این برنامه ها در قالب 42 برنامه گفتگو محور 30 دقیقه ای و 42 برنامه گفتگو محور تلویزیونی با حضور کارشناسان مجرب می باشد که 70% اولویت پیشگیری از اعتیاد ، 10الی 15 % بحث درمان اعتیاد و 10 الی 15 % بحث تشکل های مردمی و خیرین می باشد.

سردار نصرتی ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی اطلاعی بخشی از اقشار جامعه از عواقب و عوارض سوء مصرف مواد مخدر گفت: هماهنگی و ارتباط متقابل و موثر بین ظرفیت ها و تشکل های مختلف جامعه(از جمله:رسانه ها، ظرفیت های قضایی، ،انتظامی،نیروهای مذهبی و دانشگاهی) در راستای مبارزه با مواد مخدر امری ضروری و اجتناب ناپذیراست. ایشان نقش رسانه ها و بالاخص برنامه های صداوسیمای استان را در مبحٍث مقابله و پیشگیری  نقشی اساسی دانسته  و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات این بخش، نسبت به ادامه این رویه اظهار امیدواری کرده وآمادگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی را نسبت به اجرای برنامه های متنوع گفتگو محور در قالب پیشگیری و درمان را بیش از پیش اعلام کرد.

علی نواداد مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اعتیاد در سطح استانی ، مسئله را بسیار جدی تلقی کرده و گفت: به خوبی بر اهمیت مسئله واقف هستیم و فعالیتهایی که درراه مبارزه و مقابله خواهیم داشت ، فراتر از فعالیتهای قید شده در قرارداد خواهد بود. نواداد امر مبارزه را یک تکلیف و وظیفه الهی دانست و گفت: همچنان که درروزهای گذشته  همچون هفته مبارزه با مواد مخدر، صدا و سیما برنامه های مختلفی در قالب پیشگیری و مقابله اجرا و به نمایش گذاشت من بعد نیز با همان جدیت و قوای قبلی در صحنه مبارزه حاضر و پویا خواهد بود.

اداره کل ورزش  و جوانان آذربایجانشرقی در به عنوان یکی از بازوان اجرایی مهم در ستاد مبارزه با مواد مخدر با برگزاری همایشهای متعدد فرهنگی ورزشی و همچنین جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی بهبودیافتگان در 5 رشته ورزشی در  تیر ماه 93 گامهای اساسی را برای مبارزه با این بلای  خانمان سوز برداشته است.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: مواد ، مخدر ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.