پس از پخش گزارش 20:30 مبنی بر مشکلات دارویی و درمانی بیماران پیوند مغز و استخوان بیمارستان شریعتی، وزیر بهداشت دو تن از معاونین خود را مامور کرد، تا پیگیر حل این مشکل شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان شریعتی، از نزدیک در جریان مشکلات دارویی و درمان بیماران پیوند مغز و استخوان قرار گرفت که این بیماران گلایه از هزینه بالای دارو و درمان و حتی هزینه‌های بعد از مرخص شدن را داشتند که بیمه‌ها هیچ حمایتی از آنها نمی‌کردند.  

آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما بسته تهیه دارو، پوشش هزینه دارو و پوشش خدمات درمان را در دست اقدام داریم تا با ترکیب آنها پرداختی مردم برای هزینه‌های پیوند مغز و استخوان به حداقل برسد و این بسته تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد. 

مصوبه شورای عالی بیمه مقصر اصلی  
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دیناروند رییس سازمان غذا و دارو دیگر معاون وزیر بهداشت بازدیدی سرزده از داروخانه بیمارستان شریعتی داشت تا از وضعیت داروهای بیماران مغز و استخوان مطلع شود که در این بازدید دیناروند نبود برخی از داروها در این داروخانه را جزو تخلفات آن خواند.

اما دیناروند رییس سازمان غذا و دارو طی تماسی که با بیماران داشت متوجه شد که این اتفاق تخلف نیست بلکه اشکال در مصوبه شورای عالی بیمه است که باید اصلاح شود تا بیماران مجبور به خرید داروی گرانقیمت از خارج از بیمارستان نشود. 

دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اعمال پیوند به جز پیوند کلیه در تعهدات مصوبه شورای عالی بیمه نیست و فقط داروهای سرپایی در تعهدات آنها است و ما در مورد این گروه خاص مجددا رسیدگی خواهیم کرد و راهکاری برای کاهش هزینه‌ها پیدا می‌کنیم. 

دیناروند در ادامه گفت: از نظر من این کار بسیار عجیبی نیست و ظرف دو روز قابل حل است اما هماهنگی بخشهای مختلف را نیاز دارد و خارج از حیطه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است . 

در پایان این بازدیدها خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران سازمانهای بیمه‌گر را نیز در حل این مشکل دخیل دانست و با تماسی که با رییس سازمان بیمه سلامت و عضو شورای عالی بیمه داشت آنها هم آمادگی خود را برای حل این مشکل اعلام کردند. 

دامپزشکی که خود را متخصص طب سوزنی جا داد 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران کودکی سنندجی برای درمان فلج مغزی به یکی از مراکز طب سوزنی مراجعه می‌کند که در حین کار سوزن به داخل دهان بیمار می‌رود که به گفته بازرسین وزارت بهداشت کودک را به جای آمبولانس با تاکسی به بیمارستان منتقل می‌کند. 

درگفتگوی خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با جراح این کودک در بیمارستان مفید گزارش شد، این کار خطرات جدی را به همراه داشته و اگر سوزن مری کودک را پاره می‌کرد تا حد مرگ این عارضه جان او را تهدید می‌کرد. 

کامران‌منش بازرس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: فردی طب سوزنی را انجام می‌دهد که حتما باید پزشک باشد در صورتیکه فرد نام‌برده دامپزشک بوده است. 

گفتنی است، پدر و مادر این کودک برای هر جلسه طب سوزنی مبلغ هشتصد و چهل هزار تومان پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بازرسین وزارت بهداشت پیگیر این پرونده هستند و از مردم درخواست دارند تا به هر تبلیغ پزشکی اعتماد نکنند. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار