احیای شب‌های قدر یکی از آن آئین‌های مذهبی بشمار می‌آید که جمع کثیری از مردم با شرکت در آن، آرامش روحی روانی را تجربه می‌کنند.

دکتر مهدی دوایی، روانشناس و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت در آئین‌های مذهبی مثل شب‌های قدر، ارتباط نزدیک بنده با معبود است و به صرف اینکه یک آئین مقدس است، برای فرد آرامش بخش است و باعث کاهش اضطراب می‌شود. 

نکته دومی که در این زمینه وجود دارد، این است که همه ما در زندگی، سرشار از ناکامی‌ها هستیم و مسائل زیادی بوده که می‌خواستیم به آنها دست یابیم و موفق نشده‌ایم و بسیاری از ما حسرت گذشته و دلشوره برای آینده داریم. 
شرکت در آئین‌های این چنینی مانند احیای شب‌های قدر، به نوعی درد دل با خدا و تخلیه درونی است که در پی آن انرژی سرشاری برای شروع مجدد در ما ایجاد می‌شود. 

دکتر دوایی در ادامه گفت: نکته سوم در برپایی شب‌های قدر و احیا نگهداشتن آن معنی‌دار کردن زندگی است. در خلوت این شب‌ها که هرکسی با خدای خود دارد، به احساس آرامش و تسلی خاطر دست پیدا می‌کنیم که این احساس، سلامت روان و در پی آن سلامت جسم را به ارمغان می‌آورد. 

این متخصص روانشناسی در پایان گفت: بسیاری از دردهای روان‌تنی که ریشه روانی و اضطرابی دارد و در واقع منشأ بیماری جسمی ندارد. باشرکت فرد در این آئین‌های مذهبی و رسیدن به آرامش روحی و کاهش اضطراب، دردهای جسمی و روانتنی فرد هم بهبود پیدا می‌کند. 


انتهای پیام/ 




برچسب ها: احیا ، شب قدر ، آرامش ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار