وال استریت ژورنال مدعی شد

سفارش 10 کشتی باری توسط ایران

در حالیکه مذاکرات هسته ای در حال برگزاری است، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در خبری مدعی سفارش 10 کشتی باری توسط ایران در سنگاپور شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، وال استریت ژورنال مدعی شد، ایران سفارش خود را که در عرض چند هفته آینده به مراحل پایانی اداری خود خواهد رسید به یک شرکت کشتی‌سازی مستقر در سنگاپور ارائه کرده است.

این روزنامه ارزش این سفارش را ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زد و مدعی شد کشتی‌های سفارش ایران قرار است در اوایل سال ۲۰۱۷ تحویل داده شوند.

شرکت کشتی‌رانی ایران در شهریورماه سال گذشته با حکم دادگاه اروپا از این فهرست خارج شد. با این حال به دلیل آن که اتحادیه اروپا خواستار تجدید نظر در حکم این دادگاه شده است، این شرکت ایرانی از سال ۲۰۱۰ تاکنون هم‌چنان مشمول تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپاست.

در همین زمینه یک مقام سازمان بنادر و دریانوردی کشور از ورود اولین خط کشتی‌رانی خارجی در هفته آینده به یکی از بنادر ایران خبر داده است. معاون بندری سازمان بنادر ایران گفته است که اولین خط کشتی‌رانی خارجی در چند سال گذشته تردد خود را به بنادر ایران از هفته آینده از سرمی‌گیرد و سه شرکت دیگر نیز به زودی وارد بندر رجایی می‌شوند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود مدعی است ده کشتی سفارش ایران با گنجایش ۸۲ هزار تن برای واردات سنگ آهن و صادرات مس از ایران استفاده خواهد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار