یک مشاور خانواده گفت: خانوان‌ها و جوان‌ها در رابطه با موضوعی مانند ازدواج نمی‌توانند واقع گرا باشند و آرمانی فکر می کنند که این طرز تفکر باعث بالا رفتن سن ازدواج می شود.

محسن ایمانی، مشاور خانواده،‌در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:اگرچه کشور ما از فرهنگ غنی و کامل اسلامی برخوردار است ولی به دلایلی چون نفوذ فرهنگ بیگانه و مانند آن این فرهنگ کم رنگ شده و سفارشی های اکید اسلام به تعجیل در ازدواج و کراهت از تاخیر آن، تا حدودی بین جوانان به فراموشی سپرده شده است.
 
وی ادامه داد: جوان ایرانی که در گذشته مهمترین برنامه او در اولین فرصت، ازدواج و تشکیل زندگی بود امروزه دیگر چنین عقیده ای ندارد و حتی برخی، زمان ازدواج را مخصوص میانسالی می دانند و این احتمال وجود دارد که این فرهنگ مخرب، گسترده و فراگیر شود.
 
ایمانی تشریح کرد: منسوخ شدن ارزش های معنوی و جایگزین شدن ارزش های مادی باعث شده به جای کسب فضایل انسانی،‌مال دنیا و نمایاندن ظواهر فریبنده زندگی مادی را هدف خود قرار دهد که این طرز تفکر نه تنها ازدواج بلکه تمام  زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
وی در رابطه با آرمان گرا بودن جوانان نیز گفت: بعضی از جوانان امروزی به علت خامی و ناپختگی و نیز به علت عدم اعتماد به تجربه‌های والدین و قدیمی دانستن آنها از واقعیت‌های زندگی بی اطلاع مانده‌اند و در نتیجه در رابطه با موضوعی مانند ازدواج نمی‌توانند واقع گرا باشند و آرمانی فکر می کنند.
 
این مشاور خانواده در خصوص پیامدهای منفی این طرز تفکر بیان کرد: این افراد یا ازدواج نمی‌کنند و منتظر همسر آرمانی خود می مانند و یا ازدواجشان مبتنی بر احساس است.
 
ایمانی گفت: اگر تاهل و همسر داشتن ارزش و تجردد و مجرد ماندن ضد ارزش تلقی شود کمک زیادی به تغییر نگرش افراد نسبت به سن ازدواج می شود.
 
وی افزود: ایمان و اخلاق از مهمترین ملاک‌ها برای ازدواج است و ملاک‌های دیگر از اهمیت کم تری برخوردار است این در حالی است که در جامعه ما مظاهر مادی بیشترین اهمیت را دارد.
 
ایمانی در این باره تشریح کرد:از آن جا که رسیدن به تمام ملاک‌های مادی زمان زیادی می برد جوانان ازدواج در ابتدای جوانی محروم می شوند و به همین دلیل سن ازدواج بالا می‌رود اگر مسئولین فرهنگی کشور ارزش‌های واقعی را که ایمان و اخلاق در صدر آن است ترویج کنند علاوه بر کاهش سن ازدواج مشکلات دیگر نیز حل می‌شود.
 
این مشاور خانواده در پایان به راهکارهای دیگری مانند گستر فرهنگ حجاب، گسترش فرهنگ قناعت و ساده زیستی و همچنین ازدواج در خلال تحصیل اشاره کرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، ارمان ، ازدواج ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار