شهرستان 450 هزار نفری ملارد، با خلاء وجود حوزه نظام وظیفه مستقل در منطقه مورد اشاره روبرو است و با وجود اینکه مدتهاست ملارد به شهرستانی مستقل تبدیل شده است اما در بخش مذکور تحت پوشش شهرستان شهریار قرار دارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ملارد با 450 هزار نفر جمعیت، یکی از شهرستان‌های پرجمعیت استان تهران به شمار می‌رود و قریب به سه سال است که با مصوبه دولت وقت، از بخش شهریار جدا و به شهرستانی مستقل مبدل شده است. 

بطور طبیعی لزوم تعریف و تأمین زیرساخت‌های لازم برای تبدیل منطقه‌ای به شهرستان مستقل امری بدیهی و اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود، اما متأسفانه در شهرستان ملارد، این امر آنطور که شایسته و لازم است عملیاتی نشده و تاکنون برخی از ادارات در این شهرستان مستقر نشده و در برخی ادارات تحت پوشش شهرستان شهریار قرار دارد که یکی از این مراکز شامل حوزه نظام وظیفه می‌شود. 

بطور طبیعی شهرستانی مهاجرپذیر و با بافت جمعیتی جوان همچون ملارد از حجم انبوهی از افرادی که در سن سربازی قرار دارند و آماده اعزام به این خدمت مقدس هستند برخوردار است، اما متقاضیان اعزام به خدمت ساکن در شهرستان ملارد، به ناچار باید از مرکزیت شهریار اعزام شوند. 

امید آن می‌رود دستگاه‌ها و مسئولین ذی ربط در حوزه مذکور با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و تأمین زیرساخت‌های لازم، اقدامات لازم را در جهت استقرار حوزه نظام وظیفه شهرستان ملارد را مبذول دارند تا با توجه به ظرفیت‌های موجود و لحاظ نمودن امکانات لازم، ساز و کار اعزام به خدمت جوانان و نوجوانان ملاردی، در همین شهرستان عملیاتی شود. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: ملارد ، اسقرار ، شهریار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار