اردوي آماده سازي تيم ملي ژيمناستيك كشورمان درحالي درشهرالوند برپا شده است كه بدون شك اين شهر و استان قزوين توانسته ميزباني شايسته براي اردوي اماده سازي ملي پوشان باشد

.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قزوین، ششمین مرحله از اردوهای آماده سازی تیم ملی ژیمناستیک هنری کشورمان درحالي از هفته گذشته دوباره درشهر الوند برپا شده است كه اين اردو به نوعي پنجمين ميزباني استان قزوين ازملي پوشان ژيمناستيك كشورمان درطول دو سال اخيربه شمارمي رود.

علاوه بر اينكه سال گذشته نخستين اردوي آماده سازي تيم ملي ژيمناستيك هنري كشورمان در سالن امام علي(ع) شهر الوند برپا شد، امسال هم به ترتيب مراحل سوم، چهارم، پنجم و ششم اردوي تيم ژيمناستيك كشورمان در الوند برپا شد و اين درحالي است كه طبق گفته هاي مسئولين فدراسيون و هيئت ژيمناستيك استان قزوين قراراست مرحله هفتم ملي پوشان بازهم در الوند برگزار شود.

درمدت زماني كه اردوهاي آماده سازي تيم ملي ژيمناستيك كشورمان در قزوين برپا شده است، ملي پوشان در دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرينات خود را زير نظر كادر فني و مربيان تيم ملي پگيري كرده اند.

اما بدون شك درحال حاضرسالن ژيمناستيك مجموعه ورزشي امام علي(ع) شهرالوند يكي از مجهزترين سالنهاي ژيمناستيك دركشور محسوب مي شود، سالني كه با توجه به همين ويژگي هاي خوب و سازنده مسئولان فدراسيون ژيمناستيك كشورمان را مجاب كرده تا مراحل حساس اردوهاي آمادگي خود را دراين شهر پيگيري كنند.

محمد آذرپي سرمربي تيم ملي ژيمناستيك كشورمان درحاشيه تمرينات تيم ملي ژيمناستيك كشوردرگفت وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران قزوین با اشاره به برپايي اردوهاي آماده سازي تيم ملي كه در طول دو ماه گذشته به طورمنظم در سالن ژيمناستيك مجموعه ورزشي امام علي(ع) شهر الوند برگزار شده است، مي گويد: خوشبختانه همه ملي پوشان و كادر فني از برپايي اردوهاي آماده سازي تيم ملي رضايت كامل دارند و شرايط ميزباني هيئت ژيمناستيك قزوين وحمايت مجموعه شهرداري الوند هم ازميزباني ملي پوشان تيم ملي كشورمان ستودني است.

وي با بيان اينكه بدون شك سالن ورزشي ژيمناستيك شهر الوند يكي از مجهزترين سالن هاي كشور دراين رشته ورزشي است، اظهار كرد: با توجه به امكانات مناسب و زيرساخت هاي كامل اين سالن ملي پوشان به آرامش خاطر بيشتري تمرينات خود را دنبال مي كنند و با جديت و شادابي نكات و گوشزدهاي كادر فني را رعايت و اجرا مي كنند.

آذرپي با اشاره به اينكه با تصمیم فدراسیون و موافقت هيئت ژيمناستيك استان قزوين قرارشده است مرحله ششم اردوي ملي پوشان ژيمناستيك كشورمان تا پايان تيرماه درالوند ادامه داشته باشد، عنوان كرد: البته در تلاش هستیم تا با موافقت فدراسیون و نظرمساعد هیئت ژیمناستیک استان قزوين و حمايت مجموعه خوب شهرداري الوند اگراين امكان وجود داشته باشد این اردو را با توجه به شرایط فوق العاده سالن ژیمناستیک دوباره تمدید کنیم و اردوي هفتم ملي پوشان را دوباره درالوند برپا كنيم.

وی با بیان اینکه تجهیزات ژیمناستیک درکشورمان نسبت به سایر کشورهای پیشرفته این رشته ورزشی بسیار پایین است، افزود: فدراسیون ژیمناستیک به تنهایی نمی تواند بار مشکلات مالی را به دوش بکشد، زیرا بودجه این فدراسیون برای حل این مشکل کافی نیست.

آذرپي با اشاره به آمادگی ملی پوشان تیم ملی ژیمناستیک کشورمان گفت: با توجه به اینکه تا کنون پنج اردو را در شهرهای تهران، بندرعباس و قزوينپشت سرگذاشته ایم و درحال حاضر دراردوی قزوین به سر می بریم، شاگردانم به نیمی از آمادگی رسیده اند و به طور یقین تمام تلاش ما این است که تا فاصله دو ماه باقیمانده تا بازی های آسیایی آمادگی بازیکنان را به بالاترین سطح ممکن خود برسانیم.

سرمربي تيم ملي ژيمناستيك كشورمان با بیان اینکه ملی پوشان کشورمان برای حضوری قدرتمند دربازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی به تمرینات بیشتر و حتی برپایی اردوهای خارج از کشور هم نیاز دارند، تصریح کرد: متاسفانه بودجه ناچیر فدراسیون و عدم منابع مالی این فرصت ارزشمند را هم از ملی پوشان گرفته است و ما به ناچار مجبور هستيم تمرینات خود را در داخل کشور برگزار کنیم.

وي نبود منابع مالی ومدیریت صحیح را از مشکلات اصلی ژیمناستیک کشورمان برشمرد و اضافه كرد: ژیمناستیک کشورمان به خاطرعدم بودجه مناسب و زیرساخت های استاندارد نتوانسته است به رشد تعالی دست پیدا کند.

آذرپي با اشاره به تواناییهای ملی پوشان ژيمناستيك كشورمان درجريان اردوهاي آماده سازي تيم ملي گفت: اميدوارهستيم ورزشكاران ملي پوش با توجه به تمرينات سخت و فشرده اي كه در طول چهار ماه گذشته انجام داده اند،بتوانند درمیدان بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی حداقل در سه ماده راهي فينال شوند.

سرمربي تيم ملي ژيمناستيك كشورمان با اشاره به اينكه ملي پوشان كشورمان مي توانند در جريان مساباقت قهرماني آسيا به مدال هم برسند، تصريح كرد: اگرهمه امکانات و منابع مالی را دراختیارما قرار دهند، می توان با یک برنامه ریزی منسجم و هماهنگ در مدت زمان دو سال مدال آسیا را هم تصاحب کرد.

وي با بيان اينكه تیم ملی ژیمناستیک هنری کشورمان خود را برای حضور در بازی های آسیایی 2014 اینچوان کره جنوبی آماده می کند، خاطرنشان كرد: با توجه به فاصله باقيماندهدو ماهه تا آغازاين رقابت ها تمرينات ملي پوشان با جديت بيشتر زير نظر كادر فني دنبال مي شود تا ورزشكاران كشورمان بتوانند بهترين عملكرد را از خود در اين مسابقات به نمايش بگذارند.

اما فرامرزسنگيني دبيرهيئت ژيمناستيك كشورمان درگفت وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران قزوین با اشاره به اينكه جا دارد که وزارت ورزش به ژیمناستیک توجه جدی داشته باشد، افزود: این فدراسیون ازنظرمالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و این در حالی است که وزارت ورزش تمام هم و غم خود را به فوتبال معطوف کرده است.

وي با اشاره به اینکه فدراسیون ژیمناستیک ازنظرمالی درمضیقه است وبه همین دلیل نمی تواند اردوهای خارج از کشور را برگزار کند، افزود: ما به ناچارمجبورهستیم تمامی اردوهای آماده سازی خود را درداخل کشورمان برپا کنیم و همین مسئله موجب شده است تا ورزشکاران ما درمسابقات قهرمانی آسیا با استرس وارد شوند.

دبیرفدراسیون ژیمناستیک با اشاره به اینکه ژیمناستیک دراکثرکشورها به عنوان ورزش پایه و اصلی شمرده می شود، تصریح کرد: اما این مسئله در ایران مطرح نیست و متاسفانه برخی از مسئولان آشنایی لازم را با این رشته ورزشی ندارند وهمین دلیل مهمی برای عقب ماندن این رشته ورزشی درکشورمان است.

وی با اشاره به اینکه عدم مدیریت صحیح ازجمله مشکلات فدراسیون گذشته بود که با اتخاذ سیاست های غلط نخبگان ژیمیناستیک را از این رشته دورکرد، افزود: این فدراسیون درمقطعی از مربی خارجی نیزبه صورت مقطعی استفاده کرد که این سیاست مشکل ساز شد و نتوانست راه گشا باشد.

سنگینی با اشاره به اینکه نگاه به ژیمناستیک باید دولتی شود، عنوان کرد: درهمه کشورهای دنیا ژیمناستیک ازحمایت خصوصی برخوردارنیست واسپانسر ندارد، زیرا این رشته از اهمیت بالایی برای دولت ها برخورداراست وآنان به این رشته نگاه ملی دارند، چون می دانند که پس از چنیدن سال جواب حمایت های خود را می گیرند.

دبیرفدراسیون ژیمناستیک کشورمان تصریح کرد: درحال حاضراگر ورزشکاران ما به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا می کنند، باید آن را به فال نیک گرفت، زیرا حضور درفینال حضور در جمع هشت ژیمناست برتراست.

وی حضوردرفینال را از آنجا برای ژیمناستیک کاران کشورمان ارزشمند توصیف کرد که قدرت هاتی برتر این رشته ورزشی از جمله کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی و حتی قزاقستان همگی در قاره کهن آسیا حضور دارند و از ورزشکاران با کلاس جهانی خود بهره می برند.

دبیرفدراسیون ژیمناستیک کشورمانبیان کرد: اگر ورزشکاران ژیمناستیک کارحمایت شوند می توانند دو سال دیگر مدال های آسیایی را کسب کنند و به سطح ورزشکاران تراز اول دنیا برسند.

وی با اشاره به آمادگی ملی پوشان کشورمان گفت: پس از تعطیلات نوروزی و وقت کمی که برای آماده سازی تیم ملی داشتیم، خوشبختانه بنا به موافقیت هیئت ژیمیناستیک قزوین تمرینات تیم ملی را در سالن امام علی(ع) شهر الوند برپا کردیم تا بتوانیمژیمناستیک کاران را برای حضور درمسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی به مرزآمادگی برسانیم.

اما بدون شك مجموعه شهرداري الوند به همراه هيئت ژيمناستيك استان قزوين درطول دوماه گذشته توانسته است علاوه براينكه سالن ژيمناستيك مجموعه ورزشي امام علي(ع) شهر الوند را دراختيار ملي پوشان كشورمان قرارداده اند، توانسته اند با ميزباني مناسب و سازنده ملي پوشان و كادر فني تيم ملي كشورمان را راضي نگه دارند و اعتماد كامل فدراسيون را جلب كنند/ش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.