هاشمی گفت: شیوع سوء تغذیه، ایدز و بیماریهای عفونی در بین کودکان کار بسیار نگران کننده است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  سید حسن هاشمی روز گذشته در حاشیه بازدید از مرکز درمانی کودکان کار جمعیت امام علی (ع) در جمع خبرنگاران گفت: کودکان کار متأسفانه با آسیبهای زیادی مواجه هستند، شیوع سوء تغذیه در بین آنها بالاست،شیوع ایدز و بیماریهای عفونی نیز در بین آنان نگران کننده است. ما باید اول از همه این کودکان را شناسایی کنیم و بعد بتوانیم خدمات مناسبی به آنها ارائه کنیم.

 شیوع 45 برابری ایدز در بین کودکان کار
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه، شیوع ایدز در بین کودکان کار معتاد 45 برابر کل جامعه است، افزود: وزارت بهداشت آماده همه نوع کمک به این کودکان است اما از خیرین نیز انتظار همکاری داریم.

 هاشمی، در ادامه گفت: متأسفانه آمار تعداد کل کودکان کار را در اختیار نداریم اما بر اساس برآوردی که در یک تحقیق داشته ایم، میزان شیوع ابتلا به ویروس ایدز در بین کودکان کار معتاد 45 برابر کل جامعه است که آمار بسیار بالا و نگران کننده ای است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بالای اعتیاد در بین کودکان کار از مسئولان وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر هم برای ساماندهی این مسئله انتظار همکاری داریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دانشجویان و افراد خیر می توانند با همکاری وزارت بهداشت و ارگانهای دیگر در این کار خیر سهم باشند و برای حل این معضل اجتماعی امکانات کشور را تجمیع کنند.

 هاشمی افزود: با توجه به این مسئله وزارت بهداشت در جریان این دیدار به مسئولان سازمان خیریه مردمی حامی کودکان کار اعلام کرد که آماده است تا برای شناسایی و حمایت از این کودکان، درمان آنها و تأمین امکانات و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنها کمک کند.

وی در ادامه گفت: مسئله کودکان کار را ما دو دهه پیش در کشور  نداشتیم این مسئله زاییده تصمیمات نادرست سالهای اخیر است و همه متولیان و دستگاههای دولتی برای  رفع این مسئله در کشور وظیفه دارند و امیدواریم کمک کنند.

 فقر شدید آهن و مکمل های غذایی در کودکان کار

بر اساس این گزارش مسئول خانه درمانی کودکان کار با اشاره به اینکه کودکان کار به شدت با کمبود فقر آهن و مکمل‌های غذایی مواجهند، افزود: کمبود فقر آهن و مکمل‌های غذایی را از مشکلات اساسی در کودکان کار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 2000 کودک تحت پوشش این خیریه قرار دارند گفت: 40 درصد این افراد تبعه‌ کشورهای افغانستان و 60 درصد ایرانی هستند که اکثر این کودکان ایرانی فاقد شناسنامه هستند.

مسئول خانه درمان کودکان کار جمعیت امام علی با بیان اینکه اعتیاد در این کودکان یک معضل بزرگ است، گفت: به نظر می‌رسد معتادان در حال سرمایه‌گذاری بر روی اعتیاد کودکان هستند و به صورت زیادی کودکان کار به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند.

در پایان این بازدید وزیر بهداشت برای فراهم نمودن تسهیلات آزمایشگاهی، دارویی و درمانی و همچنین اختصاص دادن بخشی از فضای مراکز بهداشتی و تجهیزات برای ارائه خدمات درمانی به کودکان کار قول مساعدت و همکاری داد.


انتهای پیام/
برچسب ها: وزیربهداشت ، ایدز ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار