معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: پایه توسعه استان با اولویت صنعت به ویژه گروه صنایع دانش‌بنیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تجارت و گردشگری بنیان نهاده شده و امیدواریم در قالب این طرح این حرکت تحول پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد باقر بهشتی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: آمایش به معنای آراستن و برقراری رابطه منطقی بین انسان و فعالیت تاکید می‌شود که متاسفانه در برنامه توسعه تدوین شده کشور تاکنون دیدگاه آمایش حاکم نبوده و به همین دلیل توسعه‌یافتگی را بر اساس استقرار جمعیتی شاهد نیستیم.

وی گفت: هر چند اصل جابه‌جایی جمعیت در کشورمان آزاد است و به یقین مناطقی که دارای جاذبه‌های اقتصادی بیشتری باشند از طرفداران زیادی برخوردار هستند اما برنامه‌های آمایش و بسترسازی برای فعالیت‌های مختلف به ویژه تدوین برنامه ششم است که از سال 95 اجرایی می‌شود و دولت موظف شده تا شهریور ماه برنامه ششم را به قانون تبدیل کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: در تدوین برنامه ششم دیدگاه آمایش سرزمینی توجه جدی به توسعه‌یافتگی متوازن مورد هدف خواهد بود و ما در نظریه پایه توسعه‌ای استان محور را صنایع با اولویت دانش‌بنیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، کشاورزی، تجارت و گردشگری پیش‌بینی کرده‌ایم.

بهشتی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر دنیا به سمت مدیریت بر مبنای دانش حرکت می‌کند و ما نیز نباید از این غافله عقب بمانیم و در این مسیر توسعه باید دانشگاه‌ها محور و معیار قرار گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، صنایه ، دانش ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.