یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ایران ‌خودرو در سه ماه گذشته در تولیدات خود رشد خوبی داشته و با توجه به گزارشات ارائه شده، تعدیل خود را از 77 ریال به 160 ریال افزایش داده که نشاندهنده‌ مناسب بودن قیمت این نماد است.

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص توقف نماد ایران ‌خودرو بیان کرد: توقف این نماد به دلیل تعدیلی با اهمیت است که شرکت‌ها در زمان گزارش‌دهی با آن مواجه می‌شوند.
 
وی در این خصوص بیان کرد: اگر گزارشات ارائه شده توسط شرکت‌ها تاثیری در سودآوری سهام بگذارد بورس موظف خواهد بود تا نماد مورد نظر را متوقف کند.

ثابت در خصوص درستی توقف این نماد گفت: ایران‌خودرو در سه ماه گذشته در تولیدات خود رشد خوبی داشته و با توجه به گزارشات ارائه شده تعدیل خود را از 77 ریال به 160 ریال افزایش داده و این نشان‌دهنده‌ مناسب بودن قیمت این نماد است.
 
کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازگشایی این نماد گفت: هر نماد برای بازگشایی باید یک روز قبل از پایان ماه بازگشایی شود و نماد ایران‌خودرو هم به همین شکل بازگشایی شد. 
 
وی درخصوص بازگشایی عجولانه نماد ایران ‌خودرو بیان کرد: یکی از مسائل نحوه‌ بازگشایی عجولانه و با دامنه نوسان بالای این نماد است و آن هم بدلیل این است که مسئولان این نماد سودهای پیش‌بینی شده را از درآمدهای متفرقه و اعمال شدن آن در سود می‌دانند.
 
ثابت در خصوص منفی شدن این نماد در معاملات امروز بیان کرد: علت منفی شدن آن درست پیش‌بینی نشدن شرایط مورد انتظار برای هفته‌های اخیر این نماد است.
 
وی در خصوص سود اعلام شده از طرف مجمع بیان کرد: ایران خودرو به علت زیان‌دهی در مجمع سودی تقسیم نمی‌کند و مدت زمان توقف این نماد هم مشخص نیست.
 
کارشناس بازار سرمایه در پایان در خصوص شرایط سوددهی این نماد بیان کرد: نماد ایران‌ خودرو از وضعیت خوبی برخوردار بوده و گزارشات خوبی را نیز ارائه داده و انتظار شرایط سوددهی و بازدهی مناسب از این نماد وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماد ، ایران خودرو ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار