"بشار اسد" که از میان مردم برآمده است، تنها یک رئیس جمهور نیست، بلکه او، پیش قراول نهضت مقاومت و تمدن در سوریه و نیز صاحب نقش تاریخی، فرهنگی، سیاسی، حیاتی و بزرگی است که از مرزهای وطن تجاوز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ سخنان رئیس جمهور، بشار اسد، در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، بازتاب گسترده ای داشت. همان گونه که عشق و علاقه مردم به بشار اسد، که رهبری نهضت ملت خویش را به عهده دارد، بازتاب گسترده داشته و به روشنی نمایان است.  نهضتی که اساس آن را مواضع جسورانه، صادقانه و نگاهی تیزبین شکل داده است که واقعیت را تحلیل و افق آینده را ترسیم می‌کند، و بر مقاومت مردم در دفاع از کیان ملی و فرهنگ خویش استوار است.  

بشار اسد، به عنوان یک هموطن، پدر، برادر و رهبر، تمام مردم را دوست دارد و همواره، در سختی ها و مصیبت ها با آنها همراه بوده است.... مردم نیز او را دوست دارند، با او همبستگی دارند و  هردو نسبت به یکدیگر  وفادارند.

حماسه ملی که امروز تمام ملت عرب را دربر گرفته است، بر حقیقتی بسیار روشن دلالت دارد؛ و آن اینکه، هوش و نبوغ  و شجاعت امت عربی در لحظه های سرنوشت ساز و سخت، بروز می یابد و توان و قدرتش، در رهبری که از میان خود آنها برآمده است، تجلی می یابد. رئیس جمهور، بشار اسد که از جنس خود مردم است، تنها یک رئیس جمهور نیست، بلکه او، پیش قراول نهضت مقاومت  و تمدن در سوریه و نیز صاحب نقش تاریخی، فرهنگی، سیاسی، حیاتی و بزرگی است که از مرزهای وطن تجاوز کرده است.

امروز، در سایه رهبری و درایت رئیس جمهور بشار اسد هستیم که با پایداری و مقاومت مانند کوه استوار در مقابل روزگار  و سخت ترین فشارها، با تمسک به مبانی و اصول ملی و قومی و با توسل به صبر و ایمان و قاطعیت و همچنین با توسل به یکپارچگی و بزرگی ملت خویش ایستاد و او بی تردید، یک تکیه گاه خواهد بود. ملت سوریه نیز درستی راه وی را به جهانیان نشان خواهد داد، زیرا انزوای سوریه و یا دور ی گزیدن واقعی آن از آزادی امری محال است، آزادی که از سوریه مار سرسختی می سازد که تجاوز به آن در این منطقه امکان پذیر نخواهد بود. 

چهره هایی که تاریخ آنان را می سازد و جلا می دهد و توان خود را از واقعیت های روزگار می گیرند، چهره هایی انگشت شمار هستند و کمتر از آنان، چهره هایی هستند که با مواضع و پایداری خود، تاریخ را می‌سازند.

 این چهره‌ها عطر دل انگیزی از خود در زمین و انسان مادامیکه پا بر جا هستند، به جای می گذارند و رئیس جمهور، بشار اسد، یکی از این چهره های ماندگار و سرافرازی است که با خرد و حکمت و با سلاح عزت و شرف، این منطقه را رهبری می کند، او شخصیتی است که ما را برای استمداد از شکوه و بزرگی وی گرد هم آورده است تا در  پیمودن راه او استوار باشیم و از ایمان و شرف و پایداری وی ذره ای برگیریم، او یک شخصیت اصیل عربی است. 

تشرین در پایان نوشت: با تقدیر و تشکر فراوان از کسی که لباس خلوص و اصالت ملی، صلابت، فکر و ایمان و ارزشهای ملی را به تن کرده است، کسی که برای اجابت خواسته‌های امت و ملت و رد توطئه‌های استعماری و صهیونیستی و تکفیری که بیهوده در پی اجرای توطئه جدیدی در منطقه عربی هستند، به صحنه آمده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار