کوهنوردان قرار است همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران و طرحی از یوز پلنگ آسیایی و قوچ لارستان نمادهای تنوع زیستی ایران و استان فارس، راپس از صعود در بلندترین نقطه قله موستاق آتا نصب نمایند.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران  2کوهنورد حامی محیط زیست استان فارس آقایان آرمان شهپری و میلاد کشاورزی  با شعار حمایت از محیط زیست ایران به به قله موستاق آتا در کشور چین با ارتفاع 7546 متر صعود میکنند. و در صعود خود به قله موستاق آتا پلاکاردی را با مضمون حمایت از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری کشور ایران و استان فارس درقله بر می افرازند.
کوهنوردان دوستدار محیط زیست قصد دارند تاپس از صعود خوداز قله مذکور درفصل درختکاری(اسفند ماه 1393)با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس 7546 نهال را در بخش هایی از ارتفاعات زاگرس که در سال جاری دچار سوختگی شده بود ،بکارند.
این کوهنوردان حامی محیط زیست از اعضای هیات کوهنوردی میباشند که دغدغه های زیست محیطی داشته و در صعود خود به قله موستاق آتا پلاکاردی را با مضمون حمایت از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری کشور ایران درقله بر می افرازند. .
کوهنوردان قرار است همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران و طرحی از یوز پلنگ آسیایی و قوچ لارستان از نمادهای تنوع زیستی ایران و استان فارس،پس از صعود در بلندترین نقطه قله موستاق آتا  پرچم ها را نصب نمایند،که این کار علاوه بر فرهنگسازی میتواند در آشنایی ملل و اقوام مختلفی که به این قله ها صعود میکنند با فرهنگ والای زیست محیطی مردم ایران و تنوع زیستی آن نقش به سزایی داشته باشد.
 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس به همراه  معاونین وجمعی کارشناسان محیط زیست ومحیط بانان به همراه گروه کثیری از طبیعت دوستان و اعضا هیات کوهنوردی استان در مراسم بدرقه کوهنوردان در فرودگاه شیراز حضور داشتند که با صلوات و دعاگویی مراسم بدرقه با شکوهی رقم خورد.  
گفتنی است کوهنوردان فارس 28تیر ماه، ایران را جهت صعود به کشور چین ترک کردند و این صعود 25 روز به طول می انجامد.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: یوز پلنگ ، قوچ ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
میلاد جان برات آرزوی موفقیت میکنم و همیشه به مهارتت ایمان داشتم.دوست دارم دوبار با سلامت و پر افتخار ببینمت.
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۸:۲۲ ۲۹ تير ۱۳۹۳
کاش می تونستند از این حیوانات به انجا میبردنند تا درانجا تولید مثل کنند و شاید برای همیشه نامی از ایران و این حیوانات درانجا بماند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۳
شیراز ما پرچمش همیشه بالاست
آخرین اخبار