در بازدید از روند توسعه آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرمان، استاندار کرمان بر ایجاد مجموعه تفریحی، گردشگری در کنار فضای معنوی و زیارتی، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، استاندار کرمان به همراه معاونان و چند تن از مدیران دستگاه های اجرایی از روند پیشرفت فیزیکی طرح توسعه امامزاده محمد (ع) شهر کرمان، بازدید کرد.

علیرضا رزم حسینی در این بازدید با اشاره به اینکه منطقه ای که آستان مقدس امامزاده محمد (ع) در آن واقع شده است، از مناطق تاریخی شهر کرمان است، گفت: با توجه به طرح شهرداری کرمان مبنی بر ایجاد فضای گردشگری در اطراف قلعه دختر کرمان، باید در طرح توسعه امامزاده نیز بر احداث مجموعه تفریحی گردشگری برای استفاده عموم مردم تلاش شود.

وی داشتن زیارتگاهی معنوی در یک بوستان گردشگری بزرگ را توصیه کرد و افزود: ایجاد شبستان های بزرگ و استفاده در برخی ایام خاص به صلاح مردم نیست و بهتر است از این فضای معنوی استفاده های بهتر و بهینه تری شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه شهرداری کرمان و معاونت عمرانی استانداری کرمان مسئولیت تملک ساختمان های اطراف امامزاده برای تسریع در طرح توسعه را بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: مسئولیت اداره کل اوقاف ساخت شبستان مورد نیاز است اما یک تیم کارشناسی تشکیل تا فضای مذهبی بهینه برای برگزاری مراسم بررسی و بر اساس آن شبستان سازی انجام شود.

در این بازدید مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز با اشاره به شجره نامه امامزاده محمد (ع) کرمان، گفت: طرح توسعه آستان مقدس امامزاده محمد (ع) بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی انجام می شود.

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر امکان برگزاری برنامه های فرهنگی متمرکز وجود ندارد و با مشکلات زیادی مواجه هستیم، افزود: وجود بافت قدیمی محله و تراکم بالای ساختمان سازی در اطراف امامزاده، امکان توسعه را به شدت از ما سلب کرده است.

وی تصریح کرد: تقاضا می شود تملک 30 پلاک ساختمان که مورد تعهد شهرداری کرمان برای طرح توسعه است، هر چه سریعتر انجام شود تا شاهد طولانی شدن و فرسایشی شدن طرح نباشیم./ز


برچسب ها: فضا ، معنوی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.